معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: مهارت، مولفه اصلی اشتغال پایدار است و مقدمه مهارت فنی، کسب مهارت‌های کار تیمی و گفتگو است.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی «جیرفت من» عصری امیر حسن‌زاده در جلسه اشتغال شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و فاریاب که در فرمانداری جیرفت برگزار شد، با اشاره به اهمیت در برنامه‌های دولت سیزدهم، گفت: استان کرمان در بحث اشتغال، به پنج بلوک تقسیم‌بندی شده است.

معاون اقتصادی استاندار کرمان افزود: از ابتدای سال جاری، جهت بررسی توانمندی، ظرفیت و تصمیم‌گیری درخصوص اشتغال، جلسات اشتغال هر بلوک، در شهرستان هدف برگزار می‌شود.

حسن‌زاده حضور استاندار کرمان، در تمامی جلسات رفع موانع تولید را دلیل نگاه ویژه استاندار به مقوله اشتغال، دانست و اظهار کرد: جنگ کنونی کشور، جنگ اقتصادی است و استان کرمان، رتبه اول جذب سرمایه‌گذار خارجی را دارد.

وی تعهد استان کرمان در سال جاری، برای ایجاد شغل را حدود ۴۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تا الان به ۸۰ درصد تعهد ایجاد شغل در استان کرمان، عمل شده است و تا پایان سال جاری، کامل خواهد شد.

معاون استاندار، مولفه اصلی اشتغال پایدار را مهارت معرفی کرد و گفت: مدیرکل فنی و حرفه‌ای، دبیر کمیته مهارت، در استان کرمان است و دانشگاه‌های فنی، علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی جهت ارائه آموزش به مهارت‌آموزان، در این کمیته، عضو هستند.

امیر حسن‌زاده با اشاره به ظرفیت معدنی شهرستان فاریاب، خاطرنشان کرد: به جه‍ت نبود نیروی ماهر در این شهرستان، مقرر شد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به متقاضیان داده شود.

وی استان کرمان را پیشتاز مهارت در کشور معرفی کرد و گفت: پیوست مهم اشتغال در دنیا، تربیت نیروی انسانی ماهر است و مقدمه مهارت فنی، کسب مهارت‌های کار تیمی و گفتگو است.

احمد بلندنظر با اشاره به کوتاهی سه اداره در سال گذشته برای ثبت آمار اشتغال، گفت: در سال جاری با پیگیری معاون برنامه‌ریزی فرمانداری جیرفت، آمار اشتغال همه ادارات، با هدف تحقق اهداف اشتغالزایی دولت، ثبت سامانه شده است.

فرماندار شهرستان جیرفت، عدم همکاری برخی از بانک‌های عامل را عامل مهم عدم تامین اعتبار برای ایجاد اشتغال، دانست و افزود: صبح امروز به مناسبت روز جهانی معلولان، افتتاح ۱۲۰ طرح اشتغالزایی معلولان تخت پوشش بهزیستی، انجام شده است.

بلندنظر خاطرنشان کرد: اشتغال تعهد شده شهرستان جیرفت در سال جاری ایجاد ۲ هزار و ۶۱۶ شغل است که تا الان ۲ هزار و ۶۱۷ شغل ایجاد شده است و میزان نظارت بر ایجاد شغل، در شهرستان جیرفت ۸۰.۶۱ درصد است.

وی با اشاره به تشکیل ۹ جلسه اشتغال در سال جاری در شهرستان جیرفت، بیان کرد: هشت جلسه اشتغال، با حضور فرماندار بوده که نشان‌دهنده اهمیت خاص اشتغال در شهرستان جیرفت است.

احمد بلندنظر افزود: ۳۴ مصوبه حاصل تشکیل ۹ جلسه اشتغال شهرستان جیرفت در سال جاری هست که ۲۹ مصوبه، اجرایی شده و تاکنون ۲ هزار و ۹۴ گواهی مهارت، صادر شده است.

فرماندار شهرستان جیرفت درباره مشکلات و موانع ایجاد اشتغال گفت: نبود منطقه ویژه اقتصادی، عدم زیرساخت مناسب حمل و نقل، نبود صنایع تبدیلی و بیکاری ساختاری جزو موانع و چالش‌های ایجاد شغل در شهرستان جیرفت است.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *