امام جمعه جیرفت گفت: به استناد قرآن، تحقق عملیات وعده صادق، عنایت خدا بود و اینترنت پرسرعت مبتی بر فیبرنوری، مطالبه مردم است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی «جیرفت من» حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های نمازجمعه امروز جیرفت، ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات و توجه به اینکه همه اعمال‌مان برای محاسبه الهی توسط فرشتگان ثبت و ضبط می‌شود، گفت: امام صادق (ع) فرمودند که نادانی، بی‌خردی و نداشتن بصیرت، باعث ذلت و خواری انسان‌ها خواهد شد و فهم، درک، ذکاوت، علم و دانش باعث عظمت، مجد و بزرگی آنسان‌ها می‌شود.

امام جمعه جیرفت در ادامه حدیث امام جعفر صادق (ع) افزود: بخشش و انفاق، باعث نجات و سعادت انسان خواهد شد و خوش‌اخلاقی و خوش‌برخوردی با مردم، باعث ایجاد محبت در قلب مردم خواهد شد و دانشمندانی که زمانه‌شناس باشند و دوست و دشمن را بشناسند، در فتنه‌ها و حوادث، مصون و محفوظ هستند.

حجت‌الاسلام تارم در توضیح حدیث امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: استعمارگران و فرعون‌ها در طول تاریخ، از جهل و بی‌بصیرتی مردم، سواستفاده کرده و مردم را به بندگی و بردگی کشیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مردم از انسان‌های بداخلاق، متکبر و بدرفتار دوری می‌کنند و به طور طبیعی افراد خوش اخلاق و نیکو رفتار در دل مردم جا دارند.

امام جمعه جیرفت گفت: خداوند متعال در حدیث قدسی که توسط پیامبر اکرم (ص) نقل شده است، فرمودند که «انسان عاقل باید زمانه‌شناس باشد.»

وی ضمن تبریک روز معلم و روز عقیدتی سیاسی سپاه، علامه شهید مطهری را مصداق دانشمند زمانه‌شناس معرفی کرد و افزود: امامین انقلاب، بالاترین تعبیرهای ارزشی و متعالی در مورد علامه مطهری بکار برده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند که پهلوان مبارزه با منافقین کافر، شهید مطهری بود که گفت عقیده و اندیشه منافقین با موازین اسلام و قرآن سازگاری ندارد.

وی با اشاره به نوشتن یادداشت و مقاله توسط شهید مطهری حسب احساس وظیفه، برای پاسخ به فعالیت‌های ضد اسلامی مجله «زن روز» تصریح کرد: درپی این اقدام با ارزش، همین مقالات به کتاب «مقام حقوق زن» تبدیل شدند و امروز هم به مطهری‌های زمان نیاز داریم تا به نیازهای جوانان پاسخ دهند.

امام جمعه جیرفت، ضمن گرامیداشت روز کارگر و اشاره به شعار سال، تاکید کرد: کارگران نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند زیرا با جهش تولید، مشکلات اقتصادی و بیکاری حل شده و بوسیدن دست کارگر توسط پیامبر گرامی اسلام (ص)، مایه افتخار کارگران است.

وی مهمترین موضوع مورد بحث در محافل سیاسی جهان را عملیات «وعده صادق» دانست و تاکید کرد: همه عقلای عالم، اقدام و عملیات مقدس «وعده صادق» ایران را تحسین می‌کنند.

حجت‌الاسلام تارم تصریح کرد: رهبری فرمودند که رژیم منحوس اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در دمشق، اشتباه کرده و باید تنبه بشود و این وعده ایشان با اجرای عملیات «وعده صادق» محقق شد و همه سیاستمداران به این نتیجه رسیدند که اسرائیل، اشتباه فاحشی کرده زیرا اُبُهت پوشالی و بازدارندگی اسرائیل، برباد رفت.

وی با استناد به قرآن که می‌فرماید«وَما رَمَیتَ إِذ رَمَیتَ وَلٰکِنَّ اللَّهَ رَمىٰ» گفت: همان‌گونه که امام راحل فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، پیروزی در عملیات «وعده صادق» نیز در واقع عنایت خداوند متعال بوده است.

حجت‌الاسلام تارم افزود: موضوع اصلی اجرای عملیات «وعده صادق» اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح، بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است و تعداد موشک‌ها و پهبادهای ارسالی، اصابت کرده و حجم تلفات سنگین اسرائیل، مهم نیست بلکه موضوع مهم، اثبات قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به امنیت، زمین، آسمان، مردم و آنچه منسوب به این نظام است، با هیچ کس تعارف و شوخی ندارد.

امام جمعه جیرفت درخصوص اهمیت سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و کشورهای دیگر، اظهار کرد: دلایل اهمیت این سفر، وجود مسائل امنیتی، اقتصادی، دشمنان مشترک، تحرک گروهک‌های ضد اسلام در خاک پاکستان و ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک هست.

وی افزود: این سفر، دستاوردهای اقتصادی، نظامی و امنیتی برای ۲ کشور دارد و دکتر رئیسی دنبال تحقق وعده «حسن روابط» با همه جهان، بویژه کشورهای همسایه، مسلمان و منطقه هستند.

حجت‌الاسلام تارم با اشاره به اهمیت اقتصاد مبتنی بر کشاورزی در جنوب کرمان و بویژه شهرستان جیرفت، تصریح کرد: از وزارت جهاد کشاورزی درخواست داریم که همچنان از کشاورزان حمایت کند و اگر بی‌توجهی به کشاورزی منطقه بشود، به کل مملکت، خسارت وارد خواهد شد.

امام جمعه جیرفت درخصوص مطالبه نیاز مردم به اینترنت پرسرعت، گفت: از مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان درخواست داریم که توجه خاص و ویژه‌ای به جنوب کرمان و شهرستان جیرفت داشته باشد زیرا این منطقه از لحاظ پیشرفت در زمینه خدمات مخابراتی مانند تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت عقب مانده است و درخواست تلفن خانگی و اینترنت پرسرعت بر پایه فیبر نوری را داریم و اکنون فیبر نوری در اکثر خیابان‌ها وجود دارد ولی مردم از مزایای آن استفاده نمی‌کنند که در خواست مردمی برای برطرف شدن نیاز مردم بویژه جوانان به اینترنت پرسرعت وجود دارد.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *