به گزارش خبرنگار سایت جیرفت من به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر کرمان که در محل مصلای بزرگ امام علی(ع) برگزار شد، به لزوم مبارزه جدی‌تر با فساد پرداخت و اظهار داشت: از ابلاغ ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد توسط رهبر انقلاب سالها می‌گذرد، برخی از آن متوجه دولت‌ها و برخی هم قوه قضاییه است، باید هم گلوگاه‌ها را بست ‌و هم با شدت با فساد برخورد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به روز شورا اشاره داشت و عنوان کرد: حضور مردم در شوراهای شهر و روستا، جمهور را تقویت می‌کند، این نهاد آنقدر مهم است که شهرها را اداره می‌کند.

وی روز کارگر را به جامعه کارگری کرمان تبریک گفت و با تاکید بر نقش مهم این قشر در اقتصاد، عنوان کرد: فعالیت آنها چرخ‌های مهم اقتصاد کشور را با سرعت هر چه تمام‌تر به حرکت در می‌آورد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: نیروی با انگیزه و امیدوار می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند و این زمانی اتفاق می‌افتد که حق و حقوق کارگران ضایع نشود، لذا کسانی که بر کارفرما ها نظارت دارند این امر را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه کرمان به روز معلم پرداخت و با تبریک این روز به جامعه فرهنگی کرمان، گفت: تعلیم و تربیت جامعه نگاهش به کلاس درس و رفتار و گفتار معلم است.

وی پیشرفت کشور را در ۳ عرصه مهم و حساس خواند و با تاکید بر اینکه همه آنها در کلاس درس رقم خواهد خورد، تصریح کرد: دانایی و توانایی دو مقوله مهم برای کشورها هستند و درخشش و پیشتازی آنها را به همراه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: این امر زمانی تکمیل می‌شود و می‌تواند عقب ماندگی‌ها را جبران کند، که تعهد هم با دانایی و توانایی همراه شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی به روز جهانی مطبوعات پرداخت و با تاکید بر اینکه این عرصه فکرها و ذهن‌ها را شکل می‌دهد و با روایتگری بر دلها حکومت می‌کند، گفت: مطبوعات و رسانه‌ها به ۲ بخش تقسیم می‌شوند.

وی اضافه کرد: برخی از آنها پنهان کردن واقعیات، کوچک کردن مسایل بزرگ و بزرگنمایی مسایل کوچک و کم‌ارزش و همینطور دروغ‌گویی را پیشه خود ساخته و سعی در انحراف ذهن‌ها دارند و برای آن میلیاردها دلار هزینه می‌کنند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: در مقابل این رویکرد نااهل، جبهه ارزشی، فداکار، انسان دوست، متعهد و از خود گذشته قرار دارد، با اینکه نامتوازن و نابرابر هستند اما موفق‌تر عمل کرده و پیروز شده‌اند.

وی حمایت از مردم غزه و در دست گرفتن پرچم فلسطین در خیابان‌های کشورهای اروپایی را یکی از دلایل این پیروزی خواند و خاطرنشان کرد: این امر مهم در حالی اتفاق می‌افتد که رسانه‌های بدون اخلاق و معاند همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا واقعیت‌ها پنهان بماند.

وی به اتفاق اخیر در شورای امنیت اشاره کرد و گفت: کشور فلسطین با اینکه ۱۵ رأی آورده بود تا به رسمیت شناخته شود اما آمریکا آن را وتو کرد، سالهای زیادی است که مشخص شده آمریکایی‌ها با انسان و انسانیت مخالف‌اند.

وی اضافه کرد: آنها همه تلاش‌شان این است که منطقه را مدیریت کنند اگر ببیند از مدیریتشان خارج است آن را وتو می‌کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تاکید بر اینکه سازمان‌های جهانی موجود، کارآمدی لازم را برای دفاع از مظلوم ندارند، گفت: همه بدانند کشور فلسطین به رسمیت شناخته می‌شود، این امر با پیروزی حماس اتفاق خواهد افتاد و همه ملت‌های آزاده آن را جشن خواهند گرفت.

انتهای خبر

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *