به گزارش خبرنگار سایت جیرفت من به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، مراسم رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی محلات بعد از ظهر یکشنبه ۹ اردیبهشت با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان، امام جمعه و فرماندار رفسنجان، اعضای شورای محلات و شهرداران دهه هشتادی در سالن خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

سیداحمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در این مراسم گفت: این حرکت بسیار ارزشمند و خوشحال کننده است، چراکه امروز رفسنجان شهر وفادار به عهد الهی است، یعنی اگر اراده الهی بر این است که مستضعفان بر روی زمین حکمرانی و موجبات قسط الهی را فراهم کنند، طرح حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان نیز در همین راستا قدم بر می‌دارد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق هدف خلقت انسان یعنی ایجاد قسط و عدل است و تحقق این امر مستلزم امر مردمی‌سازی است، لذا این حرکت مردمی توسط دهه هشتادی‌ها در رفسنجان موجب خوشحالی فطرت انسان‌ها می‌شود.

عبودتیان خاطرنشان کرد: دشمن تلاش فراوانی برای خارج کردن دهه هشتادی‌ها از ریل انقلاب کرد، اما خطای محاسباتی داشت؛ چراکه آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران همان آرمان بشریت است و نسل نوجوان و جوان باانگیزه بیشتر نسبت به سال‌های قبل پای این نظام ایستاده است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) جنگ تحمیلی را تبدیل به فرصت کرد، افزود: همان کشوری که در ابتدای جنگ نیازمند ابتدایی‌ترین سلاح‌ها بود، اما امروزه جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار در سطح منطقه و جهان قرار دارد.

وی ادامه داد: دشمن در منطقه به دنبال پایان دادن به تفکر اسلام ناب بود اما به فضل الهی، درایت مقام معظم رهبری و سردار جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی شاهد تشکیل جبهه متحد مقاومت در منطقه بوده و هستیم.

عبودتیان با اشاره به اینکه امروزه دهه هشتادی‌ها، نسل پیشران و تمدن‌ساز انقلاب هستند، بیان داشت: اگر در این مسیر نیت‌ها الهی نباشد، موفقیت حاصل نمی‌شود لذا پیشرفت در این مسیر مستلزم اخلاص و رفتار الهی است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به ویژگی‌های طرح حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، افزود: حضور خانم‌ها، استفاده از افراد با تجربه‌، نوجوان و جوانان و محور بودن مسجد از جمله ویژگی‌های ارزشمند این طرح است.

عبودتیان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با استفاده از ظرفیت مردم، انقلاب کرد و در جنگ تحمیلی به پیروزی رسیدیم، عنوان کرد: تحقق جامعه اسلامی بی‌گمان مستلزم نگاه مردم محوری است، لذا شهرستان رفسنجان در این زمینه پیشگام شده و ان‌شالله این تفکر در استان و کشور نیز ترویج پیدا کند.

وی تصریح کرد: حکومت امام زمان (عج) یک‌حکومت کاملا مردمی است و از طریق آحاد مردم آن حضرت عدالت را محقق می‌کند، امروزه باید با استفاده از ظرفیت مردم بر همه مشکلات غلبه کرد.

انتهای خبر/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *