امام جمعه جیرفت گفت: بچه‌های مردم، نزد معلمان، امانت بوده و معلمان، همانگونه که دلسوز فرزندان خودشان هستند، برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نیز کوشش کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی «جیرفت من» صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در مراسم گرامیداشت هفته مقام معلم در سالن شهدای فرهنگیان (ابرار)، ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و تبریک هفته گرامیداشت مقام و منزلت معلم به جامعه تعلیم و تربیت، گفت: شهید مطهری، معلم انقلاب بود و الگوی معلمان است چون ویژگی اخلاص و کار برای خدا را داشت.

امام جمعه جیرفت افزود: اگر در کار معلم اخلاص باشد قطعاً آموزش معلم در کلاس، از صمیم قلب بوده و بر قلب دانش‌آموز تاثیر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام تارم درخصوص ویژگی شهید مطهری بیان کرد: شهید مطهری حسب احساس تکلیف، در دانشگاه حاضر شد و گفت که دانشگاه و نسل جوان به حضورم نیاز دارد.

وی افزود: در زمان حکومت ستم‌شاهی، در مجله «زن روز» به مقام زن و اسلام توهین شد، درنتیجه شهید مطهری، مقاله‌هایی در بابت مقام زن در اسلام نوشت و در مجله «زن روز» منتشر کرد که بعداً همین مقالات به کتابی ارزشمند تبدیل شد.

امام جمعه جیرفت تألیف دیگر شهید مطهری را کتاب «داستان راستان» معرفی کرد و گفت: شهید مطهری کتاب «داستات راستان» را برای نسل نوجوان نوشت زیرا شهید مطهری براین باور بود که بهترین وسیله برای تربیت نوجوان، مطالعه هست و معلمان این کتاب را به دانش‌آموزان معرفی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم با بیان حدیثی از امام جعفر صادق (ع) با مضمون «امانت‌داری» تاکید کرد: بچه‌های مردم، نزد معلمان، امانت بوده و معلمان، همانگونه که دلسوز فرزندان خودشان هستند، برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نیز کوشش کنند.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *