به گزارش خبرنگار سایت “جیرفت من” به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت جنوب کرمان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از بررسی و رفع مشکلات کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی جنوب کرمان در کمیته تخصصی زیرمجموعه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان خبر داد.

مسلم مروجی‌فرد ضمن تسلیت ایام سوگواری امیرالمومنین علی(ع) گفت: در سال ۱۴۰۳ که توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان «سال جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است باید شاهد جهشی در تولید به معنای واقعی کلمه و با مشارکت مردم و سرمایه گذاران باشیم.

وی افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در سال ۱۴۰۳ با برنامه ریزی هدفمندی که با توجه به این نامگذاری انجام داده است؛ در جهت تحقق اهداف این امر مهم گام بر می‌دارد.

مروجی‌فرد با بیان اینکه در جنوب کرمان، ۱۴ واحد تولید رب گوجه فرنگی وجود دارد که سالانه بیش از یک سوم گوجه تولیدی جنوب استان را فرآوری می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نام‌گذاری سال جدید؛ در اولین گام، جلسه کمیته تخصصی زیرمجموعه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان را با حضور فرماندار شهرستان جیرفت، مشاور استاندار در جنوب کرمان، مسئولان ادارات مربوطه و مسئولان کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی جنوب کرمان، برای رفع مشکلات این واحدهای تولیدی، برگزار کردیم تا ضمن بررسی مشکلات این واحدهای تولیدی، با رفع مشکلات آنها شاهد افزایش تولید مرغوب در فصل تولید رب، در این منطقه باشیم.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، با اشاره به اینکه مجوزهای بهداشتی و حمل و نقل استاندارد و بهداشتی این واحدهای تولیدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: در این جلسه مصوب شد معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ضمن بررسی وضعیت این واحدهای تولیدی در رابطه با مجوزهای بهداشتی آنها، همکاری و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: تامین کامیون‌های استاندارد و یخچال‌دار با هزینه مناسب نیز از دیگر نیازهای این واحدهای تولیدی است که اداره کل راهداری جنوب کرمان نیز موظف شد از طریق شرکت‌های حمل و نقل، نیاز این واحدهای تولید و فرآوری را رفع نماید.

مروجی‌فرد با بیان اینکه همه ادارات دولتی باید در جهت تحقق اهداف این نام‌گذاری حرکت و همکاری نمایند، تاکید کرد: اداره کل صمت جنوب کرمان برای مشارکت مردم و سرمایه گذاران در افزایش تولید، با برنامه‌ریزی‌هایی که در همه بخش‌های معدن، صنایع معدنی، صنعت، بازرگانی، تجارت و اصناف انجام داده است؛ از همه ابزارهای قانونی و ظرفیت های منطقه استفاده خواهد نمود.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *