با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از پوستر جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیری جنوب کرمان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، آیین رونمایی از پوستر جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیری جنوب کرمان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و معاونین، مدیر کل امور عشایری جنوب کرمان، بخشدار درب بهشت در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین با بیان اینکه جنوب کرمان دارای فرهنگ غنی است و بسیاری از خرده فرهنگ ها به دست فراموشی سپرده شده است، گفت: برگزاری جشنواره عشایر و روستا گامی در جهت احیای خرده فرهنگ ها و معرفی آداب و رسوم مردمان جنوب کرمان است.

وی تصریح کرد: عشایر مردمان غیوری هستند که همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و ولایت بوده و هستند و نمونه بارز آن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که خود را سرباز ولایت می دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: در راستای تحقق عدالت فرهنگی این بار جشنواره را به دل روستا و منطقه عشایرنشین رمون بردیم تا روستاییان و عشایر نیز از برنامه های فرهنگی و هنری بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان دارای فرهنگ غنی است و بسیاری از خرده فرهنگ ها به دست فراموشی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره عشایر و روستا گامی در جهت احیای خرده فرهنگ ها و معرفی آداب و رسوم مردمان جنوب کرمان است.

 حسینی بیان کرد: جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیری جنوب کرمان نیز در این جشنواره گنجانیده شده تا در کنار معرفی آداب و رسوم و خرده فرهنگ های روستایی و عشایری جنوب کرمان، موسیقی و بازی های بومی محلی ایلات عشایر را نیز معرفی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نقش عشایر در تامین امنیت غذایی کشور مهم برشمرد و افزود: در بخش جنبی  جشنواره عشایر و روستا، غرفه های عرضه تولیدات و صنایع دستی عشایر به نمایش گذاشته می شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره فرصتی را فراهم می کند تا مردم با فرهنگ و هنر عشایر جنوب کرمان بیشتر آشنا شوند.

رمون؛ دارای طبیعت زیبا و بکر

ناصر احمدیوسفی مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان نیز در این آیین گفت: شهرستان جیرفت به لحاظ تنوع اقلیمی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان طبیعت زیبا و بکر منطقه رمون می باشد.

مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان ابراز کرد: جشنواره عشایر و روستا می تواند زمینه ای برای برگزاری جشنواره طبیعت گردی و گردشگری در جیرفت باشد.

وی تصریح کرد: لازمه برگزاری جشنواره طبیعت گردی و گردشگری در جیرفت، استفاده از ظرفیت های مردمی است و چرا که تجربه ثابت کرده هر کجا مردم پای کار آمدند موفقیت حاصل شده است.

 احمدیوسفی اظهار کرد: جشنواره عشایر و روستا با حضور فعالان فرهنگی و هنری جنوب کرمان و زنان عشایر و روستایی که در حوزه صنایع دستی فعال هستند، برگزار می شود.

 وی اظهار کرد: از آنجایی که به دلیل بُعد مسافت دسترسی مردم رمون ادارات مرکز شهرستان جیرفت آسان نیست برپایی میز خدمت دستگاه های اجرایی شهرستان در حاشیه جشنواره عشایر و روستا می تواند گره گشای مشکلات مردم این منطقه باشد.

جشنواره عشایر و روستائیان رمون، فرصتی برای رساندن صدای مردم رمون به کشور

عباسعلی مسلمی مهنی بخشدار درب بهشت نیز  در این آیین گفت: منطقه رمون با داشتن ۱۰ دهیاری و ۳۵ روستا دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که با سایر مناطق جنوب کرمان برابری می کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت های رمون در حوزه های مختلف ناشناخته مانده است، افزود: یکی از راه های معرفی این ظرفیت ها برگزاری جشنواره عشایر و روستا است که جا دارد از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تشکر کنم.

مسلمی مهنی با اشاره به اینکه همه ظرفیت های منطقه رمون باید در این جشنواره به نمایش گذاشته شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم جشنواره عشایر و روستا که یک رویداد فرهنگی است سر آغازی برای ارتقای ظرفیت های منطقه رمون باشد.

وی عنوان کرد: رمون از مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته جنوب کرمان است که تامین و تکمیل زیرساخت های آن نیازمند اختصاص اعتبارات استانی و کشوری است.

بخشدار ساردوئیه اضافه کرد: انتخاب این منطقه برای برگزاری جشنواره عشایر و روستا فرصتی را فراهم می کند تا صدای مردم رمون به کل کشور برسد.

وی از رمون به عنوان بهشت گمشده جنوب کرمان یاد کرد و گفت: رمون از مناطق خوش و آب و هوا است که دارای جاذبه های گردشگری می باشد و مردمان این منطقه دارای فرهنگ غنی هستند.

گفتنی است، در حاشیه این آیین هماهنگی های پشتیبانی این جشنواره انجام شد.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *