به گزارش خبرنگار “جیرفت من” حمیدرضا علیدادی سلیمانی گفت: در سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۶۵ دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جیرفت مراجعه کردند که این عدد نشان از رشد ۲۸ درصدی مراجعه به مرکز معاینه فنی سنگین در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ می باشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با اشاره به اینکه در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط‌ زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها کلیه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند افزود: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۹ هزار و ۱۳۹ مورد قبولی مرتبه اول، ۴ هزار و ۵۷۷ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و ۴ هزار و ۸۴۹ دستگاه نیز در تست های مربوطه رد شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جنوب کرمان فقط یک مرکز معاینه فنی در جیرفت فعال است، ادامه داد: در این مرکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که حمیدرضا علیدادی سلیمانی از کلیه رانندگان درخواست کرد با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی، از سلامت خودروی خود مطلع شوند.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *