به گزارش خبرنگار «جیرفت من» حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری در خطبه های نماز جمعه، با توصیه به رعایت تقوا و به دنباله سلسله مباحث در خطبه گذشته و آمارهای سالیانه از مرگ و میر ناشی از مصرف مشروبات الکلی گفت: سالیانه صدها نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی و تقلبی جان خودشان را از دست می‌دهند که به عنوان مثال در یکی از استان‌های کشور طی چند روز فقط ۱۹۱ نفر دچار مسمومیت ناشی از شرب خمر شدند که از این تعداد ۱۷ نفر فوت کردند و تعدادی هم نابینا شدند.

وی افزود: از دیگر آثار مخرب شرب خمر این است که با تاثیر مستقیم بر مغز تغییرات رفتاری و خلقی ویران کننده‌ای ایجاد می‌کند و موجب افزایش فشار خون، بی‌نظمی ضربان قلب و سکته قلبی می‌شود.

وی عنوان کرد: شواهد و تحقیقات علمی نشان می‌دهد که مصرف مشروبات الکلی به تدریج باعث فراموشی و از بین رفتن حافظه می‌شود و اختلال شخصیت در فرد به وجود می‌آورد و زوال عقل ایجاد می‌کند.

امام جمعه عنبرآباد گفت: مصرف مشروبات الکلی همانطور که آثار مخرب و ویران کننده‌ای را بر روح و جسم فرد مصرف کننده دارد؛ جامعه را نیز تهدید کرده و منشا بسیاری از تجاوزات جنسی می باشد که به عنوان مثال بر اساس منابع رسمی، ۵۰ درصد تجاوزات در آلمان ریشه‌اش مصرف مشروبات الکلی است.

وی با اشاره به یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه روز تکریم و بزرگداشت مقام کارگر و مقام معلم گفت: تعلیم و تعلم این موتورهای پیشران حرکت رو به رشد جامعه، به عنوان دو مولفه مهم قدرت و پیشرفت کشور و جامعه بزرگ و تاثیرگذار کارگر و قشر فرهیخته و آینده ساز معلم هر ۲ از نیروهای مهم جامعه برای رشد و ترقی و ۲ بال دستیابی به پیشرفت و تعالی جامعه محسوب می‌شوند.

خطیب جمعه عنبرآباد افزود: معلمان با بهره‌گیری از سیره و روش انبیای الهی، چراغ هدایت انسان و کسب علم و معرفت هستند و کارگران پرتلاش هستند که با به خدمت گرفتن صحیح همه آموزه‌های معلمان چرخ‌های تولید و اشتغال و اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: در اهمیت رسالت معلمان و اساتید همین بس که این جامعه فرهیخته به عنوان پیش قراولان مسیر دانایی و آگاهی نجات بشر از جهل و گمراهی بعنوان راهنمایان حکیمی هستند که بشر متحیر و سرگردان و غرق در ظواهر این دنیا و درگیر در کوران‌های مسائل و حوادث و مشکلات روزگار را به سمت قله های عزت، شرافت و کرامت راهنمایی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: روز معلم که به یاد دانشمند و عالم برجسته جهان اسلام، علامه شهید آیت الله استاد مرتضی مطهری نامگذاری شده است؛ فرصتی برای تبیین نقش حساس، حیاتی و مقام والای معلم در تربیت نسل‌های آینده کشور به عنوان برترین سرمایه‌های انسانی و ملی کشور و همینطور تاثیر بی‌بدیل آنها در شکل دهی به افکار و تفکرات جامعه است.

وی گفت: از نگاه امامین انقلاب، یکی از ویژگی‌های اصلی شخصیتی شهید مطهری بصیرت او بود لذا شهید مطهری وظیفه خود را شناخت و در انجام وظیفه، هیچ چیز مانع او نشد.

وی با اشاره به عملیات “وعده صادق” اظهار کرد: موضوع اصلی در قضایای اخیر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است نه تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کردن آن بلکه آن قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها از رهاورد آن عملیات بزرگ، جوانه زد.

وی افزود: شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار و تشجیع قوت قلب مسلمانان، یک واقعیت مسلم است که در بیانات رهبر انقلاب فراوان به این موضوع پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ رسانه است گفت: امروز هرکسی رسانه قویتری داشته باشد در اهداف خودش موفقتر خواهد بود و بدون تردید امروز در مسئله فلسطین، دنیا بیدار شده است و تکانی خورده است که قبل از این سابقه نداشته است و این اتفاق در حالی رقم خورده است که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه و فناوری اطلاعات، دچار محدودیت هستند.

امام جمعه عنبرآباد با یادآور شدن نهم اردیبهشت ماه روز شوراها گفت: موضوع مشورت و شورا یکی از ارکان مهم در حاکمیت‌ها و تصمیم گیری‌ها است تا جایی که رسول مکرم اسلام فرمودند: هیچ قومی مشورت نکرد جز اینکه به بهترین امور هدایت شد.

وی افزود: نهاد اجتماعی شورا که ریشه در قرآن و مبانی دین اسلام دارد، در حقیقت به فرایند واگذاری امور به مردم کمک می‌کند و هدف از ایجاد این نهاد، خدمت بیشتر و بهتر به جامعه و رها شدن از مشکلات و گرفتاری‌ها و تسهیل در امور مدیریت شهرها و روستاها و رفع نگرانی از جامعه مسلمین بوده است لذا این نهاد با توجه به اهمیت و رسالتی که بر دوش دارد باید بهترین استفاده را از فرصتی که در اختیار دارد در جهت خدمت به جامعه و رفع مشکلات و کمبودها به کار بگیرند.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *