به گزارش خبرنگار «جیرفت من» به نقل از روابط عمومی ستاد برگزاری جشنواره “زیر سایه خورشید” استان کرمان، حسن محمدی پور دبیر این جشنواره  با اعلام این خبر گفت: کاروان رضوی برای پانزدهمین سال متوالی برای برگزاری جشنواره “زیر سایه خورشید” به استان کرمان می آیند.

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است، بیان داشت: جشنواره”زیر سایه خورشید” به همت موسسه جوانان آستان  قدس رضوی و تشکل های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می شود.

محمدی پور با بیان اینکه این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاه ها و نهاد های مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره “زیر سایه خورشید”برنامه ریزی می شود، خاطر نشان کرد: استان کرمان از یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه به مدت۱۲ روز میزبان کاروان رضوی برای برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی، مذهبی است.

وی افزود: برنامه های امسال با حضور ۳ کاروان  متشکل از خادمین حرم امام رضا(ع) برگزار می شود. این کاروان ها جهت شرکت در ۴۰۰ عنوان برنامه  فرهنگی ویژه ولادت  امام رئوف به ۱۰۰ شهرستان، شهر، بخش و روستای استان سفر می کنند.

محمدی پور از برگزاری جشن “زیر سایه خورشید” در شهرستان کرمان خبر داد و گفت: جشن بزرگ  “زیر سایه خورشید” با حضور کاروان رضوی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ،شعرخوانی صابر خراسانی و مولودی خوانی حاج سید مهدی میرداماد و اجرای وحید یوسف زاده ،شنبه ۶ خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در گلزار شهدای کرمان برگزار می شود.

دبیر ستاد برگزاری جشنواره “زیر سایه خورشید” استان کرمان، با اشاره به اینکه این جشن همراه با برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا (ع) خواهد بود، اظهار داشت: در جشن” زیر سایه خورشید” به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی  ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات ، مشهد مقدس و… اهداء می شود.

محمدی پور دیدار با ائمه جمعه، علما و مسئولین استان،دیدار با خانواده های معظم شهداء و جانبازان ، دیدار با کارکنان ادارات، دیدار با صنعتگران، دیدار با اصناف و بازاریان،دیدار و عیادت از جانبازان، بیماران و سالمندان، دیدار با ایتام و کودکان بی سرپرست، غبار روبی مزار شهداء، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه ، حضور در جشن “شکوفه های نور”  ویژه دختران ، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان ها،حضور در مراکز آموزشی نیرو های مسلح،حضور در بقاع متبرکه و… را از دیگر برنامه های کاروان رضوی در استان کرمان برشمرد.

انتهای خبر/

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *