به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «جیرفت من» حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی، در سلسله مباحث خانواده گفت: افزایش فردگرایی به خاطر حضور در شبکه‌های اجتماعی در جامعه ایران و افزایش رواج ارتباط خارج از شرع با نامحرم و تسهیل آن، افزایش مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی و رواج سبک زندگی غیرایرانی و اسلامی، افزایش گرایش به اعتیاد و مواردی از این قبیل، ارمغان فضای مجازی برای خانواده ایرانی است که خیلی از این موارد زوجین را به نقطه طلاق رسانده است‌.

وی افزود: متأسفانه اخیراً برنامه‌های رسانه‌ها به سمت کاهش گفتگو و در نتیجه ایجاد فاصله عاطفی و هیجانی و شناختی میان اعضای خانواده‌ها شده که این روند به افزایش فردگرایی و کاهش جمع‌گرایی منجر می‌شود و به تنهایی عامل مهمی در فروپاشی خانواده‌ها محسوب می‌شود‌.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای با تاثیر بر افکار مخاطبان خود به آسانی، نوع نگاه و دیدگاه و سلائق و توقعات و آنها را منحرف می‌کنند و مسایل غیر اخلاقی به راحتی از این طریق در قالب و قواعد هنجار و نماد، قابل عملی شدن در محیط خانواده‌ها است.

امام جمعه عنبرآباد با تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) گفت: وجود حضرت معصومه (س) را باید به عنوان اسوه و الگو بدانیم، عالم بودن و همراهی ایشان با امام زمانش از نکات ارزنده شخصیتی این بانوی بزرگوار است که نه تنها ایشان را برای دختران جامعه الگو می سازد بلکه مردان هم در ولایت‌مداری باید از این بانوی بزرگوار، الگوبرداری کنند.

وی گفت: از جمله ویژگی‌های شاخص آن حضرت، عالمه، عاقله، عارفه و با بصیرت بودن است.

خطیب نمازجمعه در ادامه افزود: روز میلاد حضرت معصومه (س)، روز دختر نامگذاری شده است، ضمن تبریک به همه دختران جامعه و سرزمینمان به فرموده رسول مکرم اسلام: بهترین فرزندان شما دختران هستند و هر کس را دختری‌ است خداوند یاری دهنده و برکت بخش او و آمرزنده او خواهد بود.

حجت الاسلام بامری گفت: در نظام مدیریت فرهنگی انقلاب و جمهوری اسلامی، روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان روز زن و مادر و روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان روز دختر نامیده شده است، این ابتکار عمل علاوه بر اینکه بیان کننده جایگاه والای نهاد خانواده در منظومه فکری و فرهنگی نظام اسلامی است حاکی از نگاه ویژه فرهنگی و اجتماعی گفتمان انقلاب اسلامی به محوریت و قطب خانواده یعنی مادران و دختران هم می باشد.

وی افزود: دشمن امروز در جنگ نرم برای اینکه بتواند آینده را در دست بگیرد روی متلاشی کردن نهاد خانواده که رکن آن مادران امروز و مادران فردا که دختران ما هستند متمرکز شده است.

وی با اشاره به روز جهانی جمعیت، گفت: بحث جمعیت از مولفه‌های مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای هر کشوری است، وضعیت رشد جمعیتی در ایران ما متاسفانه سال‌ها است که اوضاع خوبی ندارد لذا پنجره جمعیتی فرصتی است چند ساله که باید از آن برای افزایش جمعیت و درگیر نشدن در چاله جمعیتی استفاده کرد.

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: بایستی موضوع جمعیت و جوانی جمعیت را جدی بگیریم مسئله جمعیت به اعتقاد کارشناسان، ابر بحران قرن است و کشور ما نیز در آستانه آن قرار دارد.

وی افزود: وقتی جمعیت جوان کم شود از نیروی محرک کشور، رشد علمی، فرهنگی و خلاقیت کشور هم کم و کاسته می‌شود، بنابراین مسئله فرزندآوری و ازدواج را جدی بگیریم.

وی همچنین با اشاره به سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: آزادسازی خرمشهر ضربه بسیار مهلکی را به دشمن بعثی وارد کرد بعد از تحمل این شکست، دشمن بود که در تمامی طول جبهه نبرد دچار انفعال شد و توهم غلبه بر ایران را برای همیشه از سر خود بیرون کرد، آزادسازی خرمشهر یک پیروزی ساده نبود بلکه این پیروزی آغازی بر شکست‌های پیاپی دشمن، در جبهه‌های نبرد بود.

وی با تشکر از طراحان طرح دختران فاطمی در عنبرآباد گفت: در راستای کار تبیینی و فرهنگی و کار تمیز و اثرگذار در عرصه جهاد تبیین یکی از طرح‌های فرهنگی تربیتی موفق و اثرگذار طرح دختران فاطمی در شهرستان، الحمدالله اجرا شد که اجرای این طرح، برکات و ثمرات بسیار ارزشمندی را در میدان برجای گذاشته است که لازم است از همه دست اندرکاران و حامیان و مجریان این طرح، همچون خواهران محترمه عضو پیروان قرآن و عترت در هیئت رزمندگان اسلام از نهادهای انقلابی مجموعه ها و مسئولان انقلابی که کمک کردند تشکر کنم که الحمدالله این طرح فرهنگی اثرگذار به عنوان یک طرح موفق، تجربه‌ خوبی کسب کرد و خوب است به عنوان یک پایلوت و الگو در جاهای دیگر معرفی، اجرا و حمایت بشود ان شاالله.

وی در پایان هفته بسیج عشایری را گرامیداشت.

انتهای خبر/

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *