جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان، سه شنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور ۱۳۰ هنرمند از سراسر کشور در جیرفت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «جیرفت من» علی محمد رادمنش، دبیر تخصصی دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان ظهر امروز در نشست هماهنگی جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در فرمانداری جیرفت گفت: این جشنواره ملی است  و بنیاد رضوی، جشنواره را در کشور و همچنین در کشور‌های خارجی برگزار می‌کند.

او افزود: در جلسات برنامه ریزی تلاش کردیم جشنواره در منطقه جنوب کرمان برگزار شود و به لطف خدا شاهد این رویداد بزرگ در منطقه هستیم.

رادمنش با بیان اینکه مسئولیت و حساسیت جشنواره حائز اهمیت است، تصریح کرد: از بین ۵۷ فیلم ارسال شده به دبیر خانه جشنواره، ۱۲ اثر از استان‌های سراسر کشور و ۳ اثر از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی پذیرفته شدند و در روز‌های برگزاری جشنواره میزبان ۱۳۰ هنرمند هستیم.

او بیان کرد:  مراسم افتتاحیه جشنواره صبح روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت در مصلی جیرفت برگزار می‌شود و از عصر ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت، هنرمندان اجرا‌های خود را به نمایش گذاشته و عصر روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت مراسم اختتامیه در بوستان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد که از عموم مردم برای حضور در این رویداد باشکوه دعوت به عمل می‌آید.

دبیر تخصصی جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت جشنواره، باید کل شهر برای برگزاری این جشنواره باشکوه پای کار باشد و فضای شهر را مانند حال و هوای حرم مطهر امام رضا (ع) معنوی کنیم،  افزود: آنچه درخواست داریم  این است که همه امکانات مهیا شود که بتوانیم شایسته نام امام رضا (ع) جشنواره را برگزار کنیم تا همه در کنار هم لذت کافی را ببریم.

او با اشاره به هزینه برگزاری جشنواره بیان کرد: ۴۰ درصد هزینه این جشنواره را بنیاد رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تامین کرده است و ۶۰ درصد باقی مانده باید به همت ادارات شهرستان جیرفت تامین شود.

رادمنش گفت: یکی از اهداف مهم جشنواره نشاط آفرینی در جامعه است و  این نشاط و شادی در ایام جشنواره ملی تئاتر رضوی در جنوب کرمان با همکاری ایجاد می‌شود.

منبع: yjc.ir

انتهای خبر/

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *