به گزارش خبرنگار جیرفت من: یکی از این مدارس ۶ کلاسه با نام شهید ملک حسین اسکندرزاده است که با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تخریب و بازسازی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۴۸۰ متر مربع در شهر بافت به زمین شد.

مدرسه دیگر واحد آموزشی ۱۲ کلاسه است که در قالب پویش کرمان دانا با حضور مدیران متولی آموزشی و نیز مسئولان اتاق بازرگانی در بزنجان از توابع شهرستان بافت ساخته می شود.

اعتبار این مدرسه بیش از ۱۴میلیارد تومان اعلام شده که کلنگ آن در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ متر مربع به زمین زده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه در بزنجان گفت: تفاهم‌نامه ساخت ۷۲۰ کلاس درس توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در خرداد ماه پارسال منعقد شد.

رضا رضایی افزود: تاکنون عملیات احداث بیش از ۵۵۰ کلاس درس از این تعداد در استان بر اساس نیاز آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۶ کلاسه شهید اسکندرزاده شهرستان بافت نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک‌هزار کلاس درس در استان به بهره‌برداری رسیده است.

رضایی افزود: ۷۷ پروژه آموزشی دیگر نیز تا ابتدای سال تحصیلی آینده در استان کرمان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۶۶ مدرسه نیمه‌تمام در سطح استان کرمان وجود دارد تصریح کرد: در سفر رییس جمهور به این استان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: در دهه فجر سال گذشته نیز ۴۰۸ کلاس درس در استان کرمان به بهره‌برداری رسید به طوری که ۱۰ درصد پروژه‌های آموزشی افتتاح شده در دهه فجر در سطح کشور مربوط به استان کرمان بود.

شهرستان بافت در فاصله ۱۶۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

انتهای خبر/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *