حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که هنگام معراج مشاهده کردم که بر درب چهارم بهشت نوشته شده که انسانی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد باید به پدر و مادر نیکی کند و حرفش، سنجیده و حساب شده، باشد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به دو دیدار هفته گذشته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با کارگران و معلمان، افزود: آموزش و پرورش باید به سخنان ایشان، توجه کرده و جامه عمل بپوشاند و «سند تحول» را اجرایی و بروزرسانی کند و پنج هزار معلم شهید، مایه افتخار معلمان است.

خطیب نمازجمعه جیرفت ثبات در مدیریت جامعه، بویژه آموزش و پرورش را مهم ارزیابی کرد و بیان کرد: عدم‌ثبات در مدیریت وزارت آموزش و پرورش جزو گِلّه‌های رهبری بود زیرا برای آموزش و پرورش، مضر بوده و شایسته نیست.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با جامعه کارگری، عنوان کرد: کارگر، حیات و زندگی جامعه است و مسئولان باید قدر کارگران را بدانند و در رفع مشکلات جامعه کارگری بکوشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم، ضمن گرامیداشت ۱۸ اردیبهشت سالروز هلال‌احمر و صلیب‌سرخ جهانی، اظهار کرد: هلال‌احمر باتوجه حضور در همه حوادث داخلی، خارجی مانند زلزله ترکیه و سوریه و ارائه امداد تخصصی، کارنامه درخشانی دارد و خواسته مردم جنوب و جیرفت، استقلال هلال‌احمر در جنوب کرمان است.

امام جمعه جیرفت درمورد اهمیت سفر رئیس‌جمهور به سوریه و وزیر خارجه به لبنان، گفت: پیام مشترک هر دو سفر، حمایت ایران از جبهه مقاومت، مردم فلسطین، لبنان و سوریه و دلگرمی این دو کشور برای مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: همانگونه که ایران، هنگام جنگ، همراه با سوریه بود، اکنون هم بایستی شرکت‌های ایران در بازسازی سوریه حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم، درخصوص حق مردم، برای داشتن شهردار، گفت: شهر جیرفت، بیش از ۶ ماه شهردار ندارد و خواسته مردم، انتخاب شهرداری باتجربه، باسابقه درخشان، مدیر، مدبر و مومن توسط اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت است تا امور شهر، معطل نماند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به دریافت بودجه ۲۰۰ میلیاردی شهرداری جیرفت از مالیات ارزش‌افزوده، قبل از عید، افزود: شهرداری جیرفت علاوه‌بر دریافت مالیات ارزش‌افزوده، بودجه عوارض و درآمدی هم دارد که میتواند چهره شهر را عوض کند و وضعیت آسفالت بافت قدیمی شهر، شرم‌آور است.

توسط سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *