به گزارش خبرنگار جیرفت من به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در آیین اکران مستند فیلم «بی‌قرار» با بیان اینکه حضور در این مراسم یک افتخار است زیرا استان کرمان شهدای بزرگی را تقدیم مملکت کرده، اظهار داشت: چگونگی رسیدن به طرح این مستند حکایت جالبی دارد و پس از اتفاقاتی که درباره شناسایی شهید یوسف‌الهی اتفاق افتاد، ایده اولیه مطرح شد.

وی مستند فیلم «بی‌قرار» را از زیباترین تولیدات مرکز گسترش در ۲ سال اخیر دانست و افزود: نخستین رونمایی این مستند در هفدهمین جشنواره بین‌المللی «ایران مستند» سینما حقیقت مورد توجه بسیار مردم تهران قرار گرفت و جایزه دوم بخش شهید آوینی را از آن خود کرد. همچنین در اکثر شهرا بعد از سینما حقیقت به نمایش درآمد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

حمیدی‌مقدم با بیان اینکه در تاریخ دفاع مقدس شخصیت‌هایی بودند که به سادگی زیست می‌کردند اما از خود حس و تأثیری بر جای گذاشتند که یک تاریخ، مدیون آنهاست، تصریح کرد: این شهدا در مقاطع مختلف، خطرات و پیچ‌های تاریخی همیشه به کمک ما آمدند. نگاهی که در فیلم بی‌قرار جاریست یک خودآگاهی و نقش شهودی است و امیدواریم همانطور که ما با این فیلم ارتباط برقرار کردیم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، اظهار کرد: فیلم بی‌قرار، دلی ساخته شده و قرار است بگوید چه انسان‌هایی بزرگی هستند و چه انسان‌های بزرگتری در تاریخ ما مؤثر بودند و سردار ملی ما چگونه این عشق و علاقه را به شهید (شهید یوسف‌الهی) نشان می‌دهد؛ این باعث می‌شود این نگین پس از این دوره بیرون آید و امیدواریم توانسته باشیم به نقش خود عمل کرده و شهیدی از دیار کرمان را به نقاط مختلف کشور و دنیا معرفی کنیم.

حمیدی‌مقدم در پایان با بیان اینکه امیدواریم سینمای مستند به همین قدر کفایت نکند، گفت: باید برای ستاره‌های بزرگ دفاع مقدس و شخصیت‌های تاریخی باز هم کار ساخته شود. این امر شروع شده و ان‌شاءالله در سازمان سینمایی و مرکز گسترش، شخصیت‌های دیگر دوران دفاع مقدس در کرمان در برنامه ما هستند و پروژه بعدی نیز پروژه بزرگی است که در همین نقطه (کرمان) رقم می‌خورد.

انتهای پیام/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *