به گزارش خبرنگار جیرفت من به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دکتر خیرخواه در این آیین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در حوزه سلامت آموزش همواره نقش مهمی در تحقق اهداف و برنامه ها دارد و با اجرای این طرح با توانمندسازی خانوادهها به ویژه مادران، کمک بزرگی به سلامت جامعه می شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم، خدمات حوزه سلامت ارتقا یابد و کار در این زمینه سرمایه گذاری است، افزود: خوشبختانه مراکز ارائه دهنده، خدمات سطح یک در منطقه جنوب کرمان تقریبا تکمیل است و خانه های بهداشت با فعالیت بهورزان خدمات خوبی ارائه می دهند که این عملکرد دستاورد بزرگی در حوزه سلامت منطقه است.

خیرخواه با بیان اینکه توانمندی حوزه بهداشت گام مهمی در سلامت جامعه است، تصریح کرد: بیمه سلامت همکاری خوبی با بخشهای مختلف سلامت دارد که یک نمونه آن اجرای این طرح در کهنوج است.

دکتر بارونی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در این آیین با اشاره به اهمیت کار در خدمات سطح یک اظهارداشت: باید تلاش کنیم تا با کشف بیماریها در سطح یک باعث کند شدن، روند رسیدن، بیماری به مراحل سخت شویم و این شامل هر تلاشی برای اینکه مردم در دوران سالمندی سلامت بیشتری داشته باشند، خواهد بود.

وی افزود: امروز نخستین جلسه کشوری اجرای طرح کشوری”پیشگیری آغازین” شامل ۱۰۰۰ روز طلائی زندگی است که به دلیل همدلی مردم این منطقه در کهنوج برگزار شد.

بارونی تصریح کرد: ۱۰۰۰ روز طلایی زندگی برای این است که اگر میخواهیم، جامعه سالمی داشته باشیم، باید روی ۱۰۰۰ روز طلایی زندگی سرمایه‌گذاری کنیم، حمایت از این طرح، زبان مشترک ما باشد تا در دوران بارداری و شیر دهی رعایت شود و نسل بهتری داشته باشیم.

دکتر جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: طرح “پیشگیری آغازین” شامل ۱۰۰۰ روز طلائی زندگی است که این دوره از زندگی به شکل برنامه مدون طراحی و اجرای آن امروز از شهرستان کهنوج به عنوان پایلوت کشوری آغاز شد.

وی افزود: اجرای این طرح اقدامی در زمینه پیشگیری است، اگر چه اقتصادی بودن، یک آیتم مهم در اجرای طرحها است، اما اولویت ما کیفیت زندگی بیمه شدگان است، قبل از رسیدن به مرحله ای از بیماری که مضمن و پر هزینه شود باید فکری برای آن کرد و اجرای این طرح گامی مهم در این راستا است.

انتهای خبر/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *