به گزارش «جیرفت من» پیامبر اکرم (ص) فرمودند: بدترین افراد کسى است که آخرت خود را به دنیایش بفروشد و بدتر از او آن کسى خواهد بود که آخرت خود را براى دنیاى دیگرى بفروشد.

این روزها با اعلام نتایج تایید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان، به نوعی شاهد تبلیغات زود هنگام نامزدها و طرفدارانشان در فضای حقیقی و مجازی هستیم.

گرچه تعداد قابل توجهی از گزینه های قَدَر و نامدار جبهه اصلاحات برای ورود به مجلس تایید صلاحیت نشده اند که این موضوع خود انتخابات را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
البته در خبرها آمده که بسیاری از چهره های نامدار که تایید نشدند به این موضوع اعتراض داشته و گمان می رود که تعدادی از این افراد در جنوب کرمان و در کلان کشور، تایید صلاحیت خود را دریافت کنند.

با نگاهی اجمالی به مشارکت مردم و شور هیجان آنها در انتخابات های گذشته از آغاز دهه شصت تا پایان دهه نود و وضعیت آخرین انتخابات ریاست جمهوری، بخوبی می توان فهمید که مشارکت مردم بسیار کاهش یافته و دلیل اصلی آن را می توان نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی و معیشتی آنها و همچنین سایر مشکلات مبتلا به در کشور از جمله فشار بر احزاب و جناح های سیاسی دانست.

با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی، چگونگی مشارکت مردم در انتخابات مورد بحث است و این موضوعی است که متولیان امر در کشور باید به آن توجه ای ویژه داشته باشند.

در مجموع با اشاره به آن چه گذشت و رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا به تعبیری انتخابات بدون رقیب و بحث بر سر مشارکت چهره های بزرگ اصلاحات در کشور و منطقه جنوب کرمان در این انتخابات باید اعلام کرد که همه ارکان مدیریتی در کشور باید تلاش کنند تا شاهد انتخاباتی پویا و رقابتی در مجلس پیش رو بود.

با همه این تفاسیر و بحث بر سر اینکه رقابت های انتخاباتی سالم می تواند موجب وحدت و همدلی در کشور باشد باید به این موضوع اشاره کرد که توجه به کنش های منفی و تخریب دیگران می تواند رویه رقابت سالم و وحدت آفرین را مخدوش نماید.

بدون شک دنیا محل گذر است و انتخابات بزودی تمام خواهد شد و نباید طرفداران نامزدها برای به کرسی نشاندن نامزد خود، رویه تخریبی و تحریک احساسات را در دستور کار قرار دهند بلکه با رقابتی سالم البته بعد از تایید صلاحیت تعدادی از معترضین به نتایج اعلام شده از سوی شورای نگهبان، به شور و شوق انتخاباتی در کشور بیافزایند.

یا به تعبیری صریح و شفاف باید اعلام کرد که مبادا آخرت‌مان را به دنیای دیگران بفروشیم.

به امید انتخاباتی پرشور و مشارکت حداکثری، به نظاره خواهیم نشست تا شاهد حماسه ای دیگر در کشور باشیم.

بقلم: بهروز محمدی مدیر مسئول نشریه منطقه ای استدلال
منتشر شده در شماره ۲۹۰
یکشنبه ۲۴دی ماه ۱۴۰۲

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *