پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با نام شهید حاج قاسم سلیمانی امسال در جیرفت هم آغاز شد تا بهانه‌ و مناسبت دیگری باشد تا مردم باگذشت این شهرستان در این زمینه پیشگامی خود را باز نشان دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «جیرفت من» به نقل از ایرنا، پویش بخشش سلیمانی این روزها در آستانه سالگرد شهادت سردار دل ها با عنوان «به احترام مرد میدان می بخشم»، ویژه محکومان جرایم مالی و قصاص نفس زندان جیرفت آغاز شده است تا زنان و مردان مومن این دیار به پشتوانه نام آن سردار بزرگ از حق قصاص یا طلب های خود بگذرند.

مثال های مختلفی برای اثبات بخشنده بودن مردم جیرفت وجود دارد کما اینکه امسال هم تاکنون با گذشت خانواده‌ها، ۱۰ نفر قصاص نشده اند و ۲۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد هم آزاد شده‌اند.

رییس زندان جیرفت با ارائه این آمار، گفت: برای آزادی ۱۹ نفر دیگر از زندانیان جرایم غیرعمد ۳۰ میلیارد ریال نیاز است و این پویش هم در این راستا برگزار می‌شود تا هم امکان بخشش طلب ها به وجود آید و هم کمک های دیگران هم جمع‌آوری شود.

محمد رضا شریفی افزود: برای ترویج فرهنگ صلح و سازش لازم است از تمامی ظرفیت های مذهبی، ملی، اجتماعی و فرهنگی بهره برد.

وی با اشاره به ارادت ویژه مردم کشور به ویژه جنوب کرمان به شهید والامقام سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم یکی از مهمترین این ظرفیت‌هاست تا کسانی که حقی بر گردن دیگران دارند به نیت این شهید عزیز از حق خود گذشت کنند و زمینه برای احیای پیوندهای آسیب دیده اجتماعی فراهم شود.

شریفی با تاکید بر اینکه گره گشایی از کار زندانیان نیازمند، اجر اخروی دارد بیان کرد: از شاکیان محکومان مالی درخواست داریم به نیت این شهید بزرگوار به هر مقدار که برایشان امکان دارد از تمام یا بخشی از طلب خود گذشت کنند تا زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

وی ضمن تشکر از خیران نیک اندیش از آنان خواست در این زمینه پیشقدم شوند.

براساس گفته مسئولان زندان جیرفت، علاوه بر طلبکاران، خیران هم می‌توانند برای مشارکت در این پویش مردمی با شماره‌های ۰۳۴۴۳۲۱۹۹۲۰ و ۰۹۱۳۵۰۰۸۶۹۴ هماهنگی کنند.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *