رئیس پلیس راه جنوب کرمان ضمن اشاره به مزایای کروکی هوشمند در تصادفات عنوان کرد: وقتی ترسیم کروکی‌ها به صورت الکترونیک و هوشمند باشد، همه اطلاعات فرد وارد سیستم می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «جیرفت من» سرهنگ معین الدینی درباره جزئیات هوشمند شدن ترسیم کروکی تصادفات گفت: تا به حال نحوه ترسیم کروکی تصادفات به شیوه سنتی و از طریق ترسیم دستی بر روی کاغذ انجام می‌گرفت، اما با برنامه‌ای که برای هوشمند کردن ترسیم کروکی در دستور کار قرار گرفته دست افزار‌هایی در اختیار کارشناسان پلیس راه گذاشته می‌شود تا از این طریق این نوع خدمات به شهروندان ارائه بشود، معطلی شهروندان در خصوص دریافت کروکی به صفر می‌رسد.

رئیس پلیس راه جنوب افزود: در این راستا تبلت‌هایی در اختیار افسرانی که کارشناس تصادف هستند، قرار داده می‌شود. این افسران هم به جای ترسیم کروکی‌ها بر روی کاغذ از طریق همین دست افزار‌ها اقدام می‌کنند.

وی از دیگر جزئیات کروکی هوشمند به ثبت اطلاعات راننده و خودرو در کنار کروکی اشاره کرد و گفت: مطلوبیت هوشمند شدن ترسیم کروکی‌ها این است که در این سامانه هوشمند وقتی مشخصات فرد راننده جستجو شود می‌توان همه اطلاعات مربوط به او را دریافت کرد. یعنی وقتی شماره ملی راننده در این نرم افزار وارد شود می‌توان همه اطلاعات و مشخصات او را دریافت کرد.

سرهنگ معین الدینی افزود: باید اطمینان داشته باشیم که وقتی ترسیم کروکی به روش دستی کنار گذاشته بشود ارتباط پلیس راه با شرکت‌های بیمه و سازمان‌های مختلف به صورت نظام یافته و سیستمی خواهد بود و پلیس راه آمار‌های به روز را در اختیار خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در شیوه دستی ترسیم کروکی تصادفات احتمال جعل و کلاهبرداری بالا بود که در روش الکترونیکی با توجه به اینکه کروکی در صحنه تصادف ثبت و ارسال می‌گردد فقط از طریق پیامک به مقصر و غیرمقصر کد ثبت درخواست ارسال می‌شود و اصل کروکی به صورت پی دی ف به شرکت‌های بیمه ارسال می‌گردد و امکان جعل یا کلاه برداری صورت  نمی‌گیرد.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *