به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی «جیرفت من» دیشب حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در جشن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در مسجد فاطمه الزهرا (س) ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع) هنگام تولد حضرت زینب (س)، نامگذاری فرزندشان را با مشورت با پیامبر اسلام (ص) انتخاب کردند.

امام جمعه جیرفت افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمودند که  بدون مشورت با خدا برای این نوزاد، نامی را انتخاب نمی‌کنم و نهایتاً خداوند نام «زینب» را انتخاب کردند و نام زینب، به معنای «زینت پدر» است.

حجت‌الاسلام تارم درخصوص اهمیت انتخاب نام برای فرزندان، بیان کرد: نامگذاری فرزند، امر مهمی است و امام حسین (ع) برای همه فرزندانش، نام را «علی» انتخاب کرد، چون در آن روزگار، علیه امام علی (ع) اقدام می‌شد، امام حسین (ع) برای تکریم، نام «علی» را انتخاب کرده‌اند.

وی انتخاب نام‌هایی مانند علی، حسن حسین و زینب یک کار فرهنگی، مایه خیر و برکت معرفی کرد و گفت: دشمن تلاش می‌کند که ما را از اسامی معصومین، جدا کند.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: یکی از نام‌های حضرت زینب (س) «قهرمان کربلا» است زیرا حضرت زینب (س) شخصیتی است که بعد از امام حسین (ع) و هنگام بیماری امام سجاد (ع) مخزن اسرار الهی امامت و ولایت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم افزود: بعد از آنکه قلب حضرت زینب (س) صندوق اسرار امامت و ولایت شد، توانست اوضاع پس از واقعه کربلا را بخوبی مدیریت کند.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *