به گزارش «جیرفت من» دهمین روز آذر ماه بواسطه شهادت سید حسن مدرس در تقویم به نام روز مجلس شورای اسلامی نامگذاری شده است.

آوازه شهید مدرس را همه خوب می دانیم او که تا دنیا دنیا است یاد و نامش جاودانه خواهد ماند.
سالها گذشت تا نام مدرسی دیگر در مجلس بر سر زبانها افتاد ،مرحوم زادسر جیرفتی نماینده دوره های چهارم،پنجم و هفتم مردم شریف جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی که بدون شک نماینده ای بی بدیل در تاریخ این کشور می باشد.

زادسر جیرفتی با کردار،رفتار و گفتارش دوباره یاد مدرس را در مجلس زنده کرد و مجلسیان نیز آن مرحوم را مدرس زمان لقب دادند.

مردی که سخن گفتن از او با این قلم بر نمی آید و توان ادای دین به او را ندارد.

زادسر مردی که مردم او را بخاطر صلابت، شجاعت و توجه ویژه اش به این دیار زادسر جیرفتی نامیدند.

آن مرحوم حتی در زمانی که هنوز عنبرآباد شهرستان نشده بود در سربرگ نامه های اداری اش در مجلس نام جیرفت و عنبرآباد را مرقوم میکرد.

زادسر با سابقه ای درخشان در دفاع از نظام مقدس اسلامی از زمان شکل گیری نهضت حضرت امام، همراهی و همکاری با آیت الله سید علی خامنه ای از یاران انقلاب و امام خمینی ره که در آن زمان در جیرفت تبعید بود و سپس با پوشیدن ردای طلبگی و سابقه رزمنده ای جسور در جبهه‌های جنگ که در ۱۲ عملیات جنگی نام او ثبت شد و نهایتا با مشورت و راهنمایی آیت الله سید علی خامنه ای پا به عرصه انتخابات مجلس گذاشت و سه دوره در مجلس، نمایندگی مردمانی شریف را بر عهده داشت.

او نمایندگی را نوکری مردم می‌دانست و مردم این دیار خود خوب میدانند که او نوکری اش را به مردم ثابت کرد و بار‌ها و بار‌ها در سخنرانی ها و جلساتش با مردم اعلام می کرد که حالا حالا ها نوکری مثل زادسر پیدا نخواهید کرد.

نگارنده که مدت کوتاهی از آخرین دوره حضور مرحوم در مجلس را به عنوان خبرنگار با او در ارتباط بودم و بعدها که با نظر مستقیم رهبری نظام اسلامی به امامت جمعه اسد آباد همدان انتخاب شد با او ارتباط ویژه و مستقیمی داشتم، خدای بزرگ را شاهد میگیرم که مسوولی صادق، صریح، جسور و پیگیرتر از مرحوم زادسر جیرفتی ندیده و سراغ ندارم و بعید میدانم که دیگر مثل او را ببینم.

و بارها که دوستانی از گروه های مختلف سیاسی موضوع ارادتم به مرحوم زادسر را جویا شده اند اعلام کرده ام که این علاقه نه حزبی است و نه سیاسی و زادسر را فقط به مردانگی، جسارت، صداقت و شهامتش الگو می دانستم و شاگردی او را بواسطه چیرگی او در قلم شیوا، افتخار میدانم.

زادسر جیرفتی علاوه بر زنده کردن نام مدرس در مجلس، اولین ای تی من مجلس نیز بود و سالها نیز پایگاه خبری را به نام زادسر جیرفتی مدیریت کرد که در آن تاریخ کار هر نماینده ای نبود.

به عقب رجوع کرده و به تاریخ که نگاه کنیم در اکثر فعالیت ها و خدماتی را که نظام در این منطقه انجام داده است نام مرحوم زادسر را می توان بواسطه سماجتش در پیگیری امور و آینده نگری او برای استقلال این دیار جستجو کرد و بدون شک استقلال بیشتر ادارات کل در این منطقه خصوصا راه و شهرسازی که قصه ای عریض و طویل دارد را می توان از شاهکارهای آن مرحوم اعلام کرد.

از زادسر بیشتر از این گفتن برای مردم این دیار، مثل زیره به کرمان بردن است او که نام و یادش برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم جاودانه خواهد ماند.

به روح بلند و ملکوتی سید حسن مدرس و مرد مدرس گونه مرحوم زادسر جیرفتی درود می فرستیم و یاد و نامشان را گرامی می داریم.

بقلم: بهروز محمدی مدیر مسوول نشریه منطقه ای استدلال
منتشر شده در شماره ۲۸۶

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *