به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی جیرفت من: حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا و در ادامه مباحث عوامل تحکیم خانواده گفت: فرزندان ارزشمندترین هدیه و امانت‌های خداوند متعال به ما هستند، که خداوند متعال ما را بر سرنوشت آنها حاکم کرده است؛ لذا ما وظیفه داریم این بار مسئولیت را به بهترین وجه و مطلوب‌ترین روش به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی افزود: توجه به تربیت فرزندان و رسیدگی به آنها در حوزه‌های مختلف نیازهای آنها از وظایف مهم والدین است که خداوند متعال در قرآن و پیشوایان دینی ما همیشه به آن تاکید کردند.

ایشان عنوان کرد: در دعای ۲۵ صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام می‌فرماید: خدایا بر من منت گذار به بقای فرزندانم و شایسته نمودن فرزندانم برای من و به برخودداری من از آنها، خدایا عمر آنان را برای من طولانی کن و بر ایام زندگی آنها بر من بیفزا.

حجت الاسلام بامری گفت: الگوگیری از سیره و سلوک شهدا در تربیت فرزندان، مسیر والدین جامعه امروز را در کمک به فرزندان برای رسیدن به سعادت و موفقیت هموار می‌کند.

ایشان با تبریک میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام گفت: رویکرد راهبردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی امام صادق علیه السلام، دوران با برکت امامت ۳۴ ساله ایشان راهبرد جهاد تبیین بود.

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: امام صادق علیه السلام در میدان مبارزه با همه جریانات فکری به مخالفت برخاست، تا عقاید باطل را بکوبد و اندیشه‌های منحرف را اصلاح کند.

ایشان افزود: از اقتضائات مهم همسانی زمانه ما با زمانه ولایت امام صادق علیه السلام در ضرورت جهاد تبیین است.

ایشان یکی از مهم‌ترین اقدامات امام صادق علیه السلام را تربیت مجاهدان عرصه جهاد تبیین برشمرد و گفت: روشنگری، تبیین حقیقت‌ها و اصلاح انحرافات فکری جامعه، همان چیزی است که طاغوت‌ها و دشمن از آن می‌ترسند و با تمام امکانات رسانه‌ای خودش به دنبال این است که جلوی رشد، اصلاح، و اگاهی بخشی جامعه را با روایت سازی های دروغینش بگیرد.

وی گفت: کمیت و کیفیت اقدامات دقیق و سریع دستگاه‌های اطلاعاتی و مجاهدان گمنام این عرصه، در یک سال اخیر و ضربات سهمگین سربازان گمنام امام زمان علیه السلام تحسین برانگیز است لذا از همه مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور اعم از نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی تشکر و تقدیر میکنیم و جهاد مقدس آنها را از صمیم جان و قلب ارج می‌نهیم و قدر می‌دانیم.

ایشان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: اهمیت نیروی انتظامی ناشی از اهمیت ماموریت و رسالت خطیری است که نیروی انتظامی عهده دار آن است و آن ماموریت و رسالت خطیر عبارت است از ایجاد، حفظ و ارتقاء امنیت جامعه، که امنیت، اساسی‌ترین نیاز یک جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها در همه عرصه‌ها اعم از علمی اقتصادی و نشاط در جامعه در زیر سایه امنیت موضوعیت پیدا می‌کند افزود: نیروی انتظامی حلقه وصل حاکمیت با مردم است و رسالت این سازمان، حفظ و به وجود آوردن امنیت برای کشور و جامعه است.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: در شرایطی که پروژه اهریمنی استکبار جهانی از طریق ترویج بی‌بندوباری و هجمه به بنیان‌های فکری و اخلاقی جامعه اسلامی با طراحی و هدایت اتاق‌های فکر نظام سلطه که توسط برخی از عناصر پیاده نظام فرهنگی غرب در داخل کشور دنبال میشود، حضور هوشمندانه و توأم با بصیرت و صلابت نیروی انتظامی و به کارگیری عزم و مدیریت جدی و جهادی با اجرای قانونمند طرح های امنیت اجتماعی و سالم سازی محیط و حجاب و عفاف و همکاری های اقشار مردی و نهادهای مرتبط نقطه عطفی در کارنامه نیروی انتظامی است.

وی همچنین در پایان روز آتش نشانی را تبریک گفت و برای همه آتش نشانان توفیق و سلامت را مسئلت کرد.

انتهای خبر/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *