به گزارش سایت «جیرفت من» حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید ماه مبارک رمضان و توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: بهترین مرکز رشد اخلاقی، اجتماعی و دینی، مسجد است و انتخاب دوست از بین مسجدی‌ها، جزو مُحسنات به مسجد رفتن است و حضور در مسجد، سازندگی به دنبال دارد.

امام جمعه جیرفت افزود: انتظار آن است که در جمعه آخر سال جاری، با نگاه به گذشته، به حسابرسی اعمال‌مان بپردازیم و ضمن جبران خطاها، برای تقویت اعمال خیر برنامه‌ریزی کنیم و سال جدید با آغاز ماه مبارک رمضان همراه است و عید نوروز ایرانی، مورد تایید ائمه اطهار (ع) است و ماه رمضان، آغاز سال عُرفا است.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: بایستی حداکثر استفاده از ماه رمضان، خصوصاً روزه گرفتن را داشته باشیم و مسئولان برای مسافرانی که روزه نیستند برنامه‌ریزی کنند تا در جایی مناسب قرار گرفته و تظاهر به روزه خواری نشود.

وی درخصوص توافق ایران و عربستان با میانجی‌گری چین، گفت: قطع ارتباط بین ایران و عربستان، توسط عربستان انجام شد و در مسئله حمله به سفارت عربستان در ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی نداشت و عربستان، انتظار پیروزی سریع در جنگ با یمن را داشت که اکنون آثار پیروزی یمنی‌ها، مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: عربستان و جهان به این درک رسیدند که چین، تاثیرگذار آینده و قدرت اول اقتصادی جهان است و قدرت از آمریکا درحال انتقال به چین است از طرفی سعودی‌ها برای آمریکا و غرب، بذل و بخشش کردند ولی آمریکا و غرب به تعهدات‌شان به عربستان، عمل نکردند.

امام جمعه جیرفت افزود: این توافق به ضرر اسرائیل است ولی برای ایران و دولت سیدابراهیم رییسی، پیروزی محسوب می‌شود و اسرائیل، در حال اضمحال از داخل است و طرح ۲۰ ساله خاورمیانه بزرگ هم اجرایی نشد و ان‌شاءالله زودتر از ۲۵ سالی که رهبری تعیین کردند، شاهد از بین رفتن اسراییل خواهیم بود.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *