به گزارش خبرنگار جیرفت من خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی امروز در نشست کارگروه تخصصی پیشگیری از حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز استان کرمان اظهار داشت: با انجام پویش مردمی نه به سلاح غیرمجاز، عده‌ای از دارندگان سلاح‌های غیر مجاز با تحویل داوطلبانه سلاح از تخفیفات و ارفاقات قانونی برخوردار شدند که جا دارد از برگزار کنندگان این پویش که نشانگر مشارکت مردم در تامین امنیت جامعه است تشکر و قدردانی کنیم.

رییس شورای قضایی استان کرمان اعلام کرد: پس از پایان پویش نه به سلاح غیرمجاز، برخورد جدی با دارندگان سلاح غیرمجاز در دستور کار دستگاه قضائی و نهادهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفته است.

وی گفت: رؤسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها و قضات بایستی در خصوص دارندگان سلاح‌های غیرمجاز احکام و آرای قضایی قاطع و بازدارنده صادر کنند.

حجت‌الاسلام حمیدی عنوان کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از ورود و نگهداری سلاح‌های غیرمجاز به استان، باید بانک اطلاعات فروشندگان و دارندگان سلاح‌های غیرمجاز شکاری و جنگی تشکیل و این افراد مورد رصد قرار گیرند.

وی هشدار داد: طبق قانون هر کس به طور غیرمجاز سلاح گرم جنگی یا شکاری یا قطعات مؤثر یا مهمات آنها را خریداری، نگهداری یا حمل کند، به حبس‌های بلند مدت تا ۵ سال محکوم خواهد شد و نگهداری بیش از ۳ قبضه نیز مجازات‌های سنگین از جمله حبس تا ۱۵ سال را در پی خواهد داشت و هیچ تخفیف قانونی برای فرد محکوم اعمال نخواهد شد و قانون تشدید برخورد با سلاح غیرمجاز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی قوه قضاییه با اشاره به اینکه سرویس‌های اطلاعاتی دشمن همواره به‌دنبال ایجاد تنش و ناامنی در داخل ایران هستند، گفت: مردم و مسؤولان باید هوشیار باشند، همچنین بر انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در زمینه عدم استفاده از سلاح‌های غیرمجاز تاکید داریم.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان بر لزوم همکاری و تعامل دستگاه‌ها در زمینه جلوگیری از ورود سلاح به داخل کشور تاکید کرد و گفت: بایستی با همفکری در سطوح بالای امنیتی کشور تدابیری اندیشیده شود تا سلاح گرم به‌راحتی در دسترس مردم قرار نگیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم مقابله با باندهای قاچاق‌ سلاح و مهمات، تاکید کرد و گفت: بایستی تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی کافی در ایست‌های بازرسی مبادی ورودی استان فراهم شود و کنترل و پیشگیری از ورود سلاح غیرمجاز در ایست‌های بازرسی با دقت انجام شود.

مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان نیز در این نشست گفت: برخورد با ارازل و اوباشی که در اماکن عمومی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کند در دستور کار دادستانی و پلیس قرار دارد.

در ادامه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۳ هزار و ۲۴۷ قبضه سلاح غیرمجاز در استان کرمان کشف و ضبط شده است که ۷۳ درصد این سلاح‌ها جنگی و ۲۷ درصد شکاری بوده‌اند.

سید مهدی قویدل اظهار داشت: در مجموع ۱۰ ماهه ابتدای سال شاهد افزایش ۱۱۰ درصدی کشفیات سلاح غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با اشاره به اقدامات کارگروه تخصصی پیشگیری از حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز در استان گفت: برگزاری همایش‌های نه به سلاح غیرمجاز در استان، استفاده از ظرفیت سران طوایف، برگزاری نمایشگاه نه به سلاح، تهیه بانک اطلاعاتی دارندگان سلاح غیرمجاز از جمله اقدامات این کارگروه بوده است.

انتهای پیام/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *