مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز فصل جدیدی از کاوش‌های باستان‌شناسی کنارصندل جیرفت پس از ۱۷ سال وقفه با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی «جیرفت من» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی مدیر کل این نهاد، از آغاز فصل جدیدی از کاوش‌های باستان‌شناسی کنارصندل جیرفت واقع در جنوب استان کرمان پس از ۱۷ سال وقفه با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور خبر داد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان که اخیرا به این سمت منصوب شده است، با اشاره به اینکه پس از کاوش‌های سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۶ تمام کشور به اهمیت تپه‌های کنارصندل پی برد، اظهار داشت: وقفه به وجود آمده در کاوش‌ها موجب تخریب قسمتی‌هایی از تپه‌ها و همچنین اشیای تاریخی به دست آمده شد که در این عملیات جدید مهم‌ترین برنامه نجات‌بخشی و حفظ آثار به دست آمده در این تپه‌هاست.

او افزود: موضوع پژوهش و کاوش‌ها در مرحله دوم این عملیات قرار دارد.

وی تاکید کرد: مطالعه و آسیب‌شناسی اولیه و تخمین زمان برای مرمت و حفاظت از آثار به دست آمده نیز جزو مهم‌ترین اهداف پایگاه میراث‌فرهنگی جیرفت است.

شاهرخی اظهار داشت: بسیاری از آثار به دست آمده همچنان مطالعه نشده‌اند و نیاز به مستندسازی دارند که تهیه بانک اطلاعاتی جزو اولویت‌های ما خواهد بود.

او اعلام کرد: سید منصور سیدسجادی از باستان‌شناسان بزرگ کشور عهده دار این مسئولیت است که قبل از این، مسئولیت کاوش در محوطه باستانی شهر سوخته واقع در سیستان را بر عهده داشته است.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *