به گزارش جیرفت من: حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا و به دنباله سلسله مباحث تربیت فرزند گفت: تربیت صحیح نیازمند روش اصول و قواعد و فرمول صحیح است که حضرت زهرا سلام الله علیها با کمترین امکانات بیشترین بهره‌مندی در خانواده را به نمایش گذاشت.

وی گفت: یکی از روش‌های تربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها، تنظیم محبت است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم مشکلات جامعه ما به دلیل افراط یا تفریط در محبت است گفت: امروزه برخی خانواده‌ها یا زیادی محبت می‌کنند یا کمبود محبت دارند که این باعث ضعف‌هایی در فرزندان می‌شود. بنابراین محبت‌ها باید تنظیم شود و مبدا و مقصد محبت باید خدایی باشد.

وی عنوان کرد: وقتی محبت تنظیم شود آن وقت در صورت نیاز انسان حتی فرزند و همسرش را هم برای خدا فدا می‌کند، نمونه‌اش کاری که حضرت زهرا سلام الله علیها و مادران شهدا انجام دادند است.

وی افزود: اگر انجام واجبات و ترک محرمات اولویت اول برای ما در زندگی نیست، یعنی محبت‌مان را تنظیم نکردیم و اینکه ما در جامعه از کنار گناه بی‌تفاوت رد شویم و احساس مسئولیت نکنیم این یعنی محبت خود را تنظیم نکرده‌ایم و این علامت خطر است.

وی با اشاره به ۱۳ جمادی الثانی سالروز رحلت حضرت ام البنین علیه السلام گفت: این روز در تقویم بعنوان روز تکریم از مادران شهدا و همسران شهدا نامگذاری شده است که جا دارد پاس داشته شود.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: الگوی تربیتی مناسب برای تربیت انسان‌های زمینه ساز ظهور، الگوی تربیت حماسی است که قدرت شناخت حق و امید به تحقق حق و شجاعت اقدام بر اساس آن را در انسان ایجاد می‌کند و این تربیت سازنده انسان‌هایی است که به بیان امام صادق علیه السلام محکم‌تر از فولادند.

وی افزود: زندگی در عصر غیبت، اگر با انتظار پویا و ثبات قدم همراه باشد، حماسه است و اگر کسانی به اصلاح جامعه و زمینه سازی برای ظهور موعود بپردازند قطعاً از حماسه سازان تاریخ خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب، مرهون نقش آفرینی مادران شهدا است عنوان کرد: مادران و همسران شهدا سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه دادند و در ارزش گذاری مقام بانوان و همسران شهدا می‌توان جایگاه شهدا را برای ایشان قائل شد.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به ۷ دی روز نهضت سوادآموزی گفت: یکی از مبارک‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، شکوفایی نهضت سوادآموزی و جریانسازی تعلیم خواندن و نوشتن برای عامه مردم ایران است که این دستاورد در راستای احیای یک سنت بزرگ اسلام یعنی ضرورت علم آموزی از طرف مسلمین بود.

وی افزود: جریان نهضت سوادآموزی در ایران اسلامی از دو جهت دستاورد بزرگی محسوب می‌شود، یکی از جهت رشد چشمگیر آماری و کمی، دوم از جهت اجتماعی و مردمی بودن این نهضت مقدس و مبارک که فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی موجب ظهور یک پدیده مردم محور و تکلیف مدار به نام نهضت شد.

وی همچنین با یادآوری ۱۱ اسفند ماه موعد انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: به فرموده امام جامعه “یکی از ابزارهای مهم قدرت و قوت کشور، انتخابات است” که همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را فراهم کنند.

حجت الاسلام بامری گفت: چهار راهبرد؛ مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت، باید مورد توجه همگان مخصوصاً نهاده‌های ناظر و مجری و آحاد نخبگان و عموم مردم باشد و تمام اقدامات در همین راستا بایستی سامان یابد.

وی گفت: سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام و کشور بی‌بدیل است و با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل مقایسه نیست لذا وقتی دشمن از آشوب سازی و تنش افزایی در جامعه ناکام ماند بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده است که باید مراقب باشیم تمام تلاش‌ها حول محور افزایش بیداری و هوشیاری و انگیزه و ایمان و امید شکل بگیرد.

وی افزود: در جریان انتخابات از هر نوع کلام و بیان و اقدامی که به این محورها آسیب بزند باید جداً خودداری شود و روز ثبت احوال و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایایی طبیعی و سالروز زلزله دلخراش و مهیب بم را گرامی میداریم.

منبع: کانال امامت عنبرآباد در ایتا

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *