مدیرکل سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: برندسازی محصولات کشاورزی ارگانیک جنوب کرمان ضعیف است و برند درواقع هویت محصول و تولیدکننده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کشاورزی «جیرفت من» عصری احمد احمدپور در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره دستاوردهای زنان روستایی و عشایر که در شهر درب‌بهشت بخش ساردوئیه برگزار شد، گفت: وظیفه اصلی سازمان جهاد کشاورزی، حمایت از تولیدکنندگان است و زنان کشاورز و عشایر، سهم قابل توجهی در تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در جنوب کرمان دارند.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مرکبات و خرما در سال گذشته، افزود: این سازمان، جشنواره‌ها را متناسب با توانمندی و شرایط آب و هوای مناطق مختلف برگزار می‌کند.

احمدپور درخصوص غرفه‌های این جشنواره، اظهار کرد: جشنواره توانمندی‌های زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان در شهر درب‌بهشت، از ۳۴ غرفه تشکیل شده که ۲۴ غرفه توسط سازمان جهادکشاورزی راه‌اندازی شده و همچنین ادارات کل عشایری و تعاون روستایی جنوب کرمان، اداره میراث فرهنگی و مرکز بهداشت جیرفت، هلال احمر و بخشداری ساردوئیه و شهرداری درب‌بهشت نیز غرفه‌های اختصاصی را راه‌اندازی کردند.

وی ظرفیت تولید و توانمندی زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با کمک همه ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی بایستی این ظرفیت در سطح ملی معرفی شود.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان درخصوص برند محصولات کشاورزی جنوب کرمان، اظهار کرد: در جنوب کرمان، علی‌رغم تولید محصولات کشاورزی باکیفیت و ارگانیک، در زمینه برندسازی، ضعیف عمل شده است.

وی درمورد لزوم برندسازی خاطرنشان کرد: برند، هویت محصول، تولیدکننده و شرایط کمی و کیفی محصول بوده و اکنون محصولات جنوب کرمان، با برند سایر شهرها و دلال فروخته می‌شود.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *