نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استان«کرمان جنوبی» را بعد از انتخابات پیگیری می‌کنیم تا لایحه این طرح در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی «جیرفت من» ذبیح‌الله اعظمی در گفتگو با پایگاه خبری راه آرمان؛ در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای تشکیل «استان کرمان جنوبی» گفت: در این زمینه هر ماه، نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال و پیگیر وعده‌ای که دادند، هستم.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفته گذشته با یکی از معاونین رئیس جمهور در این خصوص صحبت کردم، وی عنوان کرد با توجه به اینکه مصوبه هیات وزیران در این داده شده است و رئیس جمهور تشکیل استان کرمان جنوبی را اعلام کرده‌اند، این مسئله پیگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه از مرداد ماه شرایط کشور به سمت انتخابات پیش رفت، موضوع طرح استان«کرمان جنوبی» را بعد از انتخابات پیگیری می‌کنیم تا لایحه تشکیل «استان کرمان جنوبی» در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار گیرد و پیگیر خواهم بود که تا اردیبهشت ماه سال آینده تشکیل این استان مصوب و انجام شود.

اعظمی عنوان کرد: برای راه‌اندازی استانداری «استان کرمان جنوبی» مشکلی نداریم و چند ساختمان سه طبقه و یک ساختمان چهار طبقه وجود دارد که می‌توانیم برای ایجاد استانداری نیز استفاده کنیم.

گفتنی است که اواخر اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ ذبیح‌الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد از اعلام وصول طرح استان کرمان جنوبی در مجلس خبر داد و عنوان کرد که این طرح به طور رسمی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد رسیدگی بیشتر قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که آیت الله رئیسی نیز در اولین دوره سفر خود به استان کرمان در شهرستان جیرفت گفت: مساله دیگر استان شدن جنوب استان کرمان است که اجرا با تأخیر مواجه شده و با توجه به مطالعات صورت گرفته این موضوع در دستور کار و مورد توجه دولت است.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *