رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی بیش از یکصد و هفتاد نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیرین و تلاش‌های ستاد دیه استان کرمان از زندان‌های استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «جیرفت من» حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج، ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد طی روز‌های آینده آزاد می‌شوند.

وی افزود: در سال جاری تا کنون بیش از یکصد و هفتاد نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیرین و تلاش‌های ستاد دیه استان کرمان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به همزمانی ولادت حضرت فاطمه (س) با ایام سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، امسال آیین آزادسازی زندانی جرائم غیرعمد با اولویت آزادی بانوان مددجو صورت خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۸ نفر واجد شرایط استفاده از کمک‌های ستاد دیه در زندان‌های استان وجود دارد، اضافه کرد: از کمک‌های خیرین استان کرمان که در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و عمد تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: ۸۰ درصد از تعهدات گلریزان‌ها در استان کرمان وصول شده است.

حجت الله موسوی قوام اظهار کرد: ۱۴۸ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان از بدهی مددجویان جرائم غیرعمد استان از طریق تخفیف شاکیان، حدود یک میلیارد و ۵۳ میلیون تومان از محل مشارکت مددجویان، حدود ۶ میلیارد و ۲۷ میلیون تومان آن نیز از طریق پرداخت تسهیلات بانک‌ها و از محل پرداخت ویژه ستاد دیه کشور حدود ۳ میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان و ستاد دیه استان حدود ۷ میلیارد تومان از محل تعهدات خیرین و گلریزان پرداخت شده است.

وی از افزایش ۶۰ درصدی کمک‌های خیرین به زندانیان جرایم غیرعمد نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در آزادی زندانیان ۳۰ درصد رشد امسال نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال بتوانیم حدود ۳۰۰ نفر از مجرمین جرایم غیرعمد را آزاد کنیم.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *