به گزارش سرویس اجتماعی جیرفت من” پیمان توکلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حوزه طرح نهضت ملی مسکن ابتدا بایستی در زمینه تامین زمین چاره ای اندیشیده می شد که در جنوب کرمان از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود ۹۳۵.۵ هکتار زمین در کل منطقه شناسایی، ۴۳۰ هکتار از آن احصا و به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

وی ادامه داد: بعد از طی فرایند قانونی در این مرحله میزان ۳۶۱ هکتار از اراضی دولتی به منظور تغییر کاربری به شورای عالی معماری و شهرسازی معرفی و موافقت آن از سوی شورا گرفته شده است.

این مسئول گفت: با توجه به ظرفیت قانون جهش تولید مسکن، این اداره کل ۲۳ هکتار زمین از اراضی مازاد دولتی را تفکیک کرد و بعد از تغییر کاربری و احصا به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داد.

توکلی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان تاکنون بیش از ۳۸ هزار نفر متقاضی در سامانه ثبت نام کرده اند، افزود: ۹۹ درصد متقاضیان پالایش و تعیین تکلیف شده اند و همچنین تعداد سه هزار و ۱۷۴ متقاضی تاکنون واریز وجه داشته اند که در ادامه کار به آنها تخصیص پروژه شده و پیشرفت فیزیکی این پروژه ها نیز ۳۰ درصد است.

وی با ابراز امیدواری از روند رو به رشد طرح نهضت ملی مسکن گفت: در سال جاری تعدادی از واحدهای مسکونی آماده و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان ادامه داد: یک هزار و ۶۶۸ واحد مسکن ملی در جنوب استان در دست ساخت و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۵ درصد دارند که ۲ هزار و ۸۰ واحد نیز در مرحله عقد قرارداد است.

به گزارش سرویس اجتماعی جیرفت من به نقل از ایرنا” محدودیت وسعت شهرها و کاهش زمین‌های دولتی همیشه یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر افزایش قیمت زمین و مسکن در شهرها بوده است که این موضوع در شهرهای جنوب کرمان هم نمود داشته اما اکنون دولت تلاش می کند با الحاق زمین های دولتی به محدوده شهرهای این منطقه و افزایش ساخت طرح های مسکن ملی مشکلات بالا رفتن قیمت ها و کمبود دسترسی به مسکن را تا حدود زیادی رفع کند.

انتهای خبر/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *