به گزارش سرویس فرهنگی جیرفت من” حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا و به دنباله سلسله مباحث گذشته در سلسله مباحث تربیتی گفت: یکی از حقوقی که فرزندان بر عهده والدین دارند این است که نام نیک برای فرزند انتخاب کنند‌ چراکه نام کودک از اولین نکاتی است که در فهم لطیف و حساس کودک راه پیدا کند.

وی با بیان اینکه مسئله انتخاب نام نیک برای کودک و فرزندان مورد تاکید روایات دینی است افزود: بهترین نام‌ها، نام هایی هستند که نشانه بندگی پروردگار و یادآور فضائل و مکارم اخلاقی باشند.

ایشان افزود: یکی از نیازهای اساسی کودک محبت است و کودک همیشه دنبال محبت و به دنبال کانون گرم و اطمینان بخشی است تا حس محبت جویی خودش را ارضاءکند که عدم توجه والدین به این نیاز کودک، باعث ایجاد کمبودها و مشکلات روانی و حتی نقص جسمانی می‌شود.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و بزهکاری‌های افراد در بزرگسالی، ریشه در خلأ عاطفی در دوران کودکی دارد و بیشترین امری که می‌تواند از نظر روانی میل کودک به محبت را تامین کند، آغوش گرم مادر است.

وی افزود: در روزهایی که تاریخ در حال ورق خوردن است و به آینده منطقه شکل خواهد داد، می‌بینیم ظرف چند ساعت انبوهی از محاسبات و معادلات دود شده است و به هوا رفته است، و آتش “طوفان الاقصی” از همان جایی شعله‌ور شده که گمان می‌کردند برای همیشه خاموش شده است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: روح نبرد و جنگ فعلی، حمله به محاسبات اسرائیل است که در ماه‌های گذشته اولین محاسبه اسرائیل این بود که می‌تواند مسجد الاقصی را ویران کند و بر ویرانه آن معبد خودش را بسازد.

وی گفت: از محاسبات اسرائیل این بود که گمان می‌کرد می‌تواند به دوران آغاز و نخست اشغال و کشتار فلسطینیان برگردد، گمان می‌کرد می‌تواند دوباره خانه‌ها را در قدس غصب کند. محاسبه کرده بود که کار در غزه تمام است و کسی در حماس اراده جنگیدن ندارد، گمان می‌کردند اختلاف در میان گروه‌های مقاومت در اوج است و جهاد تنها مانده است و می تواند تمام انرژی خودش را صرف گسترش نظامی به شرق و تمرکز بر ایران کند.

خطیب جمعه عنبرآباد گفت: اکنون تاریخ ورق خورده است و آن چیزی که روشن است این است که اسرائیل رفتنی است و به فضل خدا خواهد رفت و شکست یهود آغاز تغییر در جهان است.

وی با بیان اینکه امروز در جهان ابهت دشمن شکسته شده است گفت: امروز می‌بینیم که معجزه مقاومت به زیبایی خودنمایی می‌کند و با مقاومت می‌توان پایگاه تروریستی جهان یعنی اسرائیل غاصب، جنایتکار، خونخوار، کودک کش به ذلت گرفتار کرد و این ذلت را در اسراییل امروز می بینیم.

ایشان با اشاره به فرموده حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) گفت: آقا فرمودند: اگر فلسطین در این صحنه‌ رویارویی شجاعانه که امروز برای خودش به وجود آورده است موفق شود، موفقیت همه دنیای اسلام است. وعده پیروزی را خداوند متعال داده است و این پیروزی قطعی است.

وی افزود: امروز هر آنکس که منتظر واقعی ظهور است در برابر ظلم ظالم سکوت نمی‌کند و می‌داند امام زمان می‌آید تا سفره ظلم و ستم را برچیند و سفره عدالت را بگستراند؛ بنابراین اگر می‌خواهیم یک منتظر واقعی باشیم باید علیه ظلم و ستم فریاد بزنیم و امروز دولت‌های آمریکا و انگلیس اسرائیل غاصب ظالم‌ترین‌ها هستند و نباید در برابر آنها سکوت کنیم.

حجت الاسلام بامری بمباران مناطق مسکونی را یک جنایت جنگی دانست و گفت: چگونه است تنها وقتی این جنایت در غزه باشد جامعه جهانی در برابر آن لال می‌شود و سکوت می‌کند؟! لذا خطاب به اسرائیل می‌گوییم، باد کاشته بودید طوفان درو کردید و اگر خون کودک بکارید نابودی و محو شدن در تاریخ را درو خواهید کرد، آنچنان که کاخ بنی امیه را خون حضرت رقیه فرو ریخت و در تاریخ محو کرد و اثری از آن باقی نماند، مطمئن باشید خون های کودکان مظلوم فلسطینی دامن شما را گرفته است و بیش از این خواهد گرفت و شما را از تاریخ محو خواهد کرد.

انتهای خبر/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *