فرماندهی پلیس راه جنوب کرمان با توجه به اینکه محور ترانزیتی جنوب کرمان عبور کامیون های متعدد از این محور و تصادفاتی که مربوط به این گروه از وسائل نقلیه ناشی از عدم توجه به نقاط کور اتفاق می افتد مطالب آموزشی و ترافیکی عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «جیرفت من» سرهنگ امیر معین الدینی گفت: هنگامی‌که صحبت از نقطه کور به میان می‌آید، باید این نکته را بدانیم که نقش تریلی‌ها و کامیون‌ها در تصادفات ناشی از عدم دقت به نقاط کور بسیار بیشتر از بقیه خودروها است.

وی افزود: البته لازم است بدانید که رانندگان وسایل نقلیه سنگین همیشه مقصر نیستند بلکه اکثر اوقات این رانندگان دیگر هستند که به نقطه کور کامیون و خودروهای سنگین دقت نمی‌کنند.

معین‌الدینی خاطرنشان کرد: هنگامی‌که رانندگان خودروهای سواری در نقطه کور کامیون‌ها قرار می‌گیرند، مناطق خارج از دید رانندگان تریلی بسیار زیاد است و ممکن است نتوانند خودروی سواری را ببینند.

فرمانده پلیس راه جنوب کرمان تاکید کرد: هنگامی‌که تریلی‌ها یا کامیون‌ها در حال دور زدن یا پیچیدن هستند نقاط کور آن‌ها افزایش بیشتری پیدا می‌کند؛ بنابراین در این شرایط هنگامی‌که خودروهای سواری در نقطه کور تریلی قرار می‌گیرند ممکن است منجر به تصادفات جبران‌ناپذیر شوند.

وی عنوان کرد: نکته بسیار مهم دیگر این است که اگر شما صاحب خودروهای سواری یا موتورسیکلت هستید موظفید تا از رانندگی کردن با فاصله بسیار نزدیک از کامیون‌ها، تریلی‌ها و به‌طورکلی وسایل نقلیه سنگین خودداری کنید.

لازم به ذکر است که این کار می‌تواند تا حد زیادی تصادفات ناشی از برخورد کامیون با خودروهای سواری را کاهش دهد.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *