به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «جیرفت من» حجت الاسلام میثم محمدی سلیمانی، مفهوم حجاب را پوشش اسلامی برشمرد و گفت: مراد از پوشش اسلامی این است که زن هنگام معاشرت با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خود نمایی نپردازد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت با بیان این مطلب که حجاب دارای دو بعد ایجابی و سلبی است، اظهار کرد: بعد ایجابی یعنی وجوب پوشش بدن و بعد سلبی یعنی حرام بودن خودنمایی به نامحرم است و این ابعاد در کنار یکدیگر می شوند حجاب اسلامی که آیه ۳۱ سوره نور به آن اشاره کرده است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: در اصل مراد از حجاب اسلامی پوشش و حریم قائل شدن زنان در معاشرت با مردان نامحرم در نحوه های مختلف رفتاری مثل نحوه پوشش، نگاه، حرف زدن و راه رفتن است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت خاطرنشان کرد: فلسفه حجاب دستیابی به تزکیه نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی و پیشگیری از فساد است و آیات ۳۰ و ۶۰ سوره نور و آیه ۵۳ سوره احزاب به این مهم اشاره دارند.

وی تاکید کرد: از یک سو حجاب زمینه‌ساز یک حیات و زندگی پاک در جامعه است و از سوی دیگر مایه تشخص و آزادی زنان است بنابراین دشمن برای از بین بردن حیات پاک و آزادی زنان، حجاب را مورد هجمه قرار داده است زیرا دشمن می داند اگر بخواهد جامعه اسلامی نابود شود باید حجاب از بین برود.
حجت الاسلام محمدی سلیمانی بیان کرد: حضرت آقا در سال جدید در جمع کارگزاران و مسئولان نظام فرمودند؛ «مسئله‌ی حجاب محدودیّتِ شرعی و قانونی است؛ آنجا محدودیّتِ دولتی نیست، قانونی است و شرعی است؛ کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است».

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت ادامه داد: ایشان همچنین فرمودند؛ «خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند نمیدانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه‌ی با حجاب است جاسوس های دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه هستند. اگر بدانند، حتماً نمی کنند».

وی با بیان این مطلب که در قضیه بی حجابی ها به فرموده حضرت آقا دشمن با نقشه و برنامه وارد شده است، ابراز کرد: در عمل به منویات مقام معظم رهبری همه دستگاه های فرهنگی و متولیان امر باید با برنامه و طرح با توطئه دشمن در بحث بی حجابی ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام محمدی سلیمانی اظهار کرد: از بهترین راه های تبلیغ حجاب تبیین عقلانی و منطقی حجاب و حضور بانوان محجبه در سطح شهر و آگاهی دادن به بی حجاب ها است تا آنها بدانند پشت پرده این قضیه بی حجابی ها چه کسی است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت با اشاره به اهمیت حجاب، عنوان کرد: حجاب حفظ ارزش‌های انسانی مانند عفت، حیا و متانت در جامعه، کاهش مفاسد اجتماعی، هدایت کنترل و بهره‌مندی صحیح و مطلوب از امیال و غرایز انسانی، تامین و تضمین سلامت و پاکی نسل افراد جامعه است.

توسط سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *