مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان از توسعه گیاهان دارویی در مراتع و جنگل‌ها، تولید و توسعه ذخیره‌گاه‌های انار شیطان، اجرای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در حوزه جامع آبخیز، برنامه‌های تشویقی و تسهیلات کم‌بهره برای مجریان طرح‌های زراعت چوب در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس کشاورزی «جیرفت من» رحیمی نیا صبح امروز در بازدید از نهالستان اداره کل منابع طبیعی جنوب استان گفت: در سال اول، ۹ نهالستان در جنوب کرمان فعال بود که در سال جاری این تعداد به ۱۵ نهالستان افزایش می‌یابد که عملیات گلدان گیری در برخی از این نهالستان‌ها آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۳۴ گونه نهال تولید وتوزیع شد بیان کرد: با تولید نهال سردسیری برای اولین بار، بالغ بر ۵۰ گونه نهال سردسیری و گرمسیری در ۱۵ نهالستان جنوب کرمان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید و کاشت می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه برای اجرای عملیات امور مراتع نیز میزان ۹۰۰ کیلو بذر جمع آوری شده است اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تولید نهال در کیسه گلدانی اداره کل منابع طبیعی در تمام طول سال نهال توزیع و در اختیار مردم قرار می دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت : تعهد این اداره کل، تولید ۵ میلیون اصله نهال در سال دوم است.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *