به گزارش خبرنگار سایت جیرفت من به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت جنوب کرمان، جلسه بررسی و حل مشکلات واحدهای فرآوری و تولید رب گوجه فرنگی جنوب کرمان با حضور استاندار کرمان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، فرماندار شهرستان جیرفت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مدیرکل تعاون روستایی جنوب کرمان، معاون معدن و صنایع معدنی اداره کل صمت جنوب کرمان و جمعی از صاحبان واحد‌های فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در محل فرمانداری جیرفت برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با تاکید بر عملی نمودن اهداف نامگذاری سال ۱۴۰۳ توسط رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت مردمی آیت الله رئیسی اظهار داشت: اداره کل صمت جنوب کرمان بلافاصله پس از نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب، با برنامه ریزی هدفمند برای تحقق اهداف این امر مهم، به صورت میدانی اقدام نموده است.

وی افزود: در اولین گام در آستانه برداشت گوجه فرنگی جنوب کرمان و آغاز به کار کارخانه های رب گوجه فرنگی، پس از آنالیز و تجزیه و تحلیل مشکلات این واحدهای تولیدی، جلساتی را با حضور متصدیان این واحدها برگزار کردیم.

مروجی فرد با اشاره به وضعیت صنعت در جنوب کرمان، گفت: در این منطقه برای فرآوری همه محصولات کشاورزی یا واحد تولید و فرآوری احداث شده و فعال می باشد و یا سرمایه گذار برای احداث واحد تولیدی جذب شده است؛ بنابراین هیچ محصولی بدون فرآوری در این منطقه نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان ۱۴ واحد فرآوری و تولید رب گوجه فرنگی احداث شده است، فزود: تولید گوجه فرنگی جنوب کرمان ۴۵۰ هزار تن است که در این ۱۴ واحد فرآوری یا تولید رب گوجه در جنوب کرمان انجام می شود.

مسلم مروجی فرد یادآور شد: سال گذشته۱۵۰ هزار تن ورودی کارخانه های فرآوری گوجه فرنگی این منطقه بود که در واقع کارخانه های تولید رب یک سوم گوجه تولید شده توسط کشاورزان منطقه جنوب کرمان را خریداری کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه بهداشت محصولات تولیدی و سلامت جامعه خط قرمز اداره کل صمت جنوب کرمان است، تاکید کرد: در لزوم رعایت مسایل بهداشتی جای هیچ بحثی نیست اما باید برای رشد تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب، با همکاری در جهت تحقق افزایش تولید گام برداریم نه اینکه با پاک‌کردن صورت مسئله جلوی تولید را بگیریم.

وی با اشاره به برخی مشکلات واحد‌های تولید رب گوجه در جنوب کرمان افزود: طبق اعلام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، کارخانه های فرآوری گوجه فرنگی باید برای حمل و نقل محصول خود از کامیون های یخچال دار استفاده نمایند و همچنین برای فرآوری و تولید نیز باید پروانه بهداشتی را طی یک ماه اخذ نمایند.

مروجی فرد کمبود نقدینگی و همکاری همه دستگاه را یکی دیگر از نیازهای این واحدهای تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: آنها نیاز به کمک دارند تا خرید بیشتری داشته باشند و بتوانند به رشد و افزایش تولید کمک نمایند.

انتهای خبر/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *