به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی «جیرفت من» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت جنوب کرمان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از تسریع در روند باطله برداری و احداث کارخانه مس کرور خبر داد.

مسلم مروجی فرد با بیان اینکه ایجاد اشتغال، جلوگیری از خام فروشی، کمک به تولید ملی و توسعه و پیشرفت منطقه از جمله دستاوردهای فعالیت معادن و احداث صنایع معدنی متعدد در جنوب استان طی سالهای اخیر بوده است، افزود: معدن مس کرور دارای یکی از بهترین ذخایر معدنی در کشور است که فعالیت معدن و احداث کارخانه های صنایع معدنی برای این معدن می تواند ضمن کمک به پیشرفت جنوب استان، تحول شگرفی در اشتغال جوانان منطقه ایجاد کند.

وی با اشاره به احداث ۵۵ کارخانه صنایع معدنی در جنوب استان برای معادن کوچک مقیاس این منطقه که در کشور بی نظیر است، بیان داشت: برای معادن بزرگ جنوب استان نظیر تیتانیوم کهنوج و مس کرور نیز کارخانه های صنایع معدنی در شأن مردم جنوب کرمان برنامه‌ریزی شده که در حال احداث هستند.

مدیرکل صمت جنوب کرمان در رابطه با بازدید عضو هیئت مدیره شرکت ملی مس از معدن مس کرور، اظهار کرد: پس از دیدار با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و پیگیری‌های متعدد، عضو هیئت مدیره شرکت ملی مس با حضور در جنوب کرمان از معدن مس کرور بازدید کرد.

مروجی فرد افزود: در بازدید علیخانی از معدن مس کرور، مقرر شد روند اکتشاف در پهنه‌های اکتشافی شرکت ملی مس، باطله برداری و احداث کارخانه مس کرور تسریع یابد.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *