به گزارش سرویس اجتماعی جیرفت من دکتر ابراهیم افضلی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا رییس فوریت های پزشکی جیرفت گفت: یک مجروج بر اثر تیراندازی با سلاح جنگی که تیر به گردن او اصابت کرده بود به وسیله بالگرد اورژانس از شهرستان روبارجنوب به جیرفت منتقل شد تا فرآیند درمان وی با سرعت انجام گیرد.

وی با اظهاربی‌اطلاعی از دلایل و جزییات وقوع حادثه تیراندازی توضیح داد: این بیمار به دلیل اینکه امکان جراحی در رودبار جنوب نداشت برای جراحی به بیمارستان امام جیرفت منتقل شد.۱۸ ساعت پرواز با ۹ ماموریت در یک ماهرییس فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه ۱۸ ساعت پروازی ماه گذشته از زمان ورود بالگرد جدید با ۹ ماموریت پر شد ادامه داد: هر ماه ۱۸ ساعت سقف پروازی داریم که ماه گذشته ماموریت ها شامل تصادف، زن باردار، سوختگی و بیمار قلبی بوده است.

به گزارش سرویس اجتماعی جیرفت من به نقل از ایرنا پس از گذشت حدود ۹ ماه نبود بالگرد هوایی در فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پنج شهریور امسال یک بالگرد با ظرفیت حمل چهار بیمار به این مجموعه اضافه شد و مسئولان می گویند ظرفیت این بالگرد بیشتر از قبلی است.دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خدمات رسانی به هشت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، جازموریان، قلعه گنج و منوجان را برعهده دارد.

رییس فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین در تشریح این ماموریت ها اضافه کرد: در شهریور یک مورد سوختگی خانم ۳۲ ساله داشتیم که کارکنان با آمبولانس رَمِشک (شهرستان قلعه گنج) آن را به بیمارستان مرکز شهرستان قلعه گنج رسانده بودند و از آنجا با بالگرد به جیرفت منتقل شد.

وی یکی دیگر از ماموریت های انجام شده را نجات نوزادی نارس بیان کرد و افزود: این نوزاد نارسایی حاد تنفسی داشت و ریه های آن به خوبی تشکیل نشده بود که به دلیل کمبود امکانات در رودبارجنوب به جیرفت انتقال یافت.

افضلی گستره وسیع زیرپوشش خدمات را از جمله الزامات اورژانس هوایی در جنوب کرمان برشمرد و گفت که با فعالیت مجدد بالگرد امدادرسانی به نیازمندان در حوادث مختلف تسریع شده است.

انتهای خبر/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *