ستاد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

به گزارش خبرنگار «جیرفت من» عصری با توجه به بارندگیهای یکی دو روز آینده در جنوب کرمان ستاد مدیریت بحران دانشگاه با حضور دکتر خیرخواه رئیس دانشگاه برگزار شد.

علی اصغر خیرخواه اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان همواره برای ارائه خدمات سلامت آماده است اما در مواقع بحران، آمادگی در خدمت رسانی در این حوزه بسیار مهم است.

وی افزود: بارندگیهای اخیر نخستین و یا آخرین حادثه طبیعی در منطقه نیست، اما آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی و نحوه خدمت رسانی به آسیب دیدگان بسیار مهم است که در این راستا موارد احتمالی در منطقه پیش بینی شده است تا با کمترین چالش این وضعیت پشت سر گذاشته شود.

خیرخواه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آمادگی حوزه سلامت جنوب کرمان در مواجه با بحرانهای ناشی از سیل تصریح کرد: فعالیت شبانه روزی مراکز هدایت عملیات دانشگاه تا پایان شرایط اضطراری، تشکیل تیمهای عملیاتی ویژه بهداشتی و درمانی و امادگی برای اعزام فوری با مشارکت همه واحدها، آمادگی کامل مراکز اورژانس و تمام مراکز بهداشتی و درمانی در رابطه با پیشگیری از غافلگیری و آبگرفتگی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از زیرساختها و … از جمله این موارد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به موقع و مداوم توسط مراکز هدایت عملیات بحران با هدف پیشگیری از هر شایعه و ارائه آموزشهای لازم به مردم خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع در مناطقی که احتمال مسدود شدن، مسیرهای ارتباطی به ویژه در شهرستان رودبار وجود دارد، محلهائی برای اقامت زنان باردار بالای ۳۵ هفته در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم برای تامین واکسن به دلیل افزایش مارگزیدگی در زمان بارندگی و بعد از آن اندیشیده شده است.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *