به گزارش خبرنگار سایت خبری جیرفت من هدیه عسکرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هشت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج و جازموریان را زیرپوشش خدمات رسانی دارد اما تاکنون هیچ مرکز تحقیقاتی سلامتی نداشت و این مرکز یک نیاز ضروری بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه مراکز تحقیقات کشاورزی در جنوب کرمان فعال است، مرکز تحقیقات سلامت را مکمل این مراکز تحقیقاتی برشمرد و بر فعالیت های مشترک علمی سلامت و کشاورزی تاکید کرد.

عسکرپور دریافت مجوز اصولی مرکز تحقیقات را نقطه عطفی در تاریخ علمی- پژوهشی این منطقه خواند و ادامه داد: با توجه به ظرفیت های کشاورزی منطقه و وسعت آن، وجود این مرکز می‌تواند در ارتقای شاخص های سلامت، شناسایی تهدیدات زیست محیطی و برطرف کردن معضلات سلامتی منطقه جنوب کرمان با جمعیت یک میلیون نفر نقش بسزایی داشته باشد.

وی اجرای طرح های تحقیقاتی با محوریت سلامت را مهمترین هدف از راه اندازی این مرکز تحقیقاتی برشمرد و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت کشاورزی منطقه جنوب کرمان، ایجاد مرکز تحقیقاتی سلامت نقش مهمی در ارتقای سلامت و شناسایی تهدیدات زیست محیطی منطقه جنوب کرمان دارد.

عسکرپور تاکید کرد: نبود یک مرکز تحقیقات زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضعف بود بنابراین از سال گذشته آغاز به جذب نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف کردیم و درزمینه مشکلات مختلف شروع به فعالیت کردند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: طرح هایی در این زمینه از پارسال کلید خوردند و به مبحث سلامت در ابعاد مختلف، بیماری های شایع منطقه، سموم کشاورزی و وضعیت سلامت کشاورزان پرداختند.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی مرکز تحقیقاتی دارد اما در موضوع تهدیدات کشاورزی، علوم پزشکی هم در حوزه سلامت سهیم است و مرکز جدید کمبود و شکاف موجود را پر می‌کند.

عسکرپور افزود: با توجه به وسعت جنوب کرمان این مرکز تحقیقات در برآورد مشکلات منطقه مهم است و تهدیدات محیطی همچون جانوران زهرآگین و عقرب گزیدگی هم در آن بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: مرکز تحقیقات سلامت به موضوعات مختلفی همچون چرایی شیوع بیماری هایی مانند سل یا مالاریا، عوارض سموم کشاورزی، انواع سرطان‌ها، ناباروری و خودکشی می‌پردازد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ۶ استاد هیات علمی به وزارت بهداشت معرفی شده و مورد تایید قرار گرفتند تا هر وقت چارت(تشکیلات اداری) آماده شد، نیروهای دیگری نیز در زمینه توسعه فعالیت های این مرکز سلامت جذب شوند.

انتهای خبر/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *