معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان از احداث کارخانه‌های داروسازی در کرمان خبر داد و گفت: «به‌جز کارخانه رفسنجان‌دارو که دو سال قبل افتتاح شده است، اکنون قرار است دو کارخانۀ داروسازی جدید در شهر کرمان و همچنین پالایشگاه پلاسما راه‌اندازی شود».

دکتر علی اسدی‌پور همچنین با بیان این‌که هیچ کمبودی در داروخانه‌ها وجود ندارند، افزود: «ممکن است دارویی با برند خاص کمبود باشد اما برندهای مختلف آن در داروخانه‌ها وجود دارد».وی از طراحی سامانۀ دارویاب توسط دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان خبر داد و یادآور شد: «این سامانه به بیمار برای پیدا کردن دارو کمک می‌کند».

به گزارش خبرنگار جیرفت من: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در نشست خبری به مناسبت هفتۀ سلامت با بیان این‌که ۵۰ درصد به تعداد داروخانه‌های شهر کرمان طی دو سال گذشته اضافه شده است، گفت: «در حال حاضر ۱۸۰ داروخانه در کرمان و حومه شهر فعال است».

وی با اشاره به مزایای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، بیان کرد: «یکی از کارهایی که با نسخۀ الکترونیک در حال انجام است، مصرف منطقی دارو است. ایران تقریبا جزو کشورهایی است که در صدر مصرف‌کنندگان داور قرار دارد که علت اصلی آن فرهنگی است. یعنی بیمار دوست دارد تعداد اقلام دارویی زیاد باشد که امیدواریم با کار فرهنگی به مردم تفهیم شود تعداد اقلام دارویی زیاد به نفع آن‌ها نیست و بلکه در بسیاری از موارد که مردم به پزشک مراجعه می‌کنند حتی یک قلم دارو هم نباید دریافت کنند».

اسدی‌پور همچنین با بیان این‌که در حال حاضر داروخانه رفرنس دولتی در کرمان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: «دو داروخانه دانشگاه داروسازی در کرمان داریم که یکی در کلینیک بعثت ۱ و دیگری در کلینیک مجاور بیمارستان شهید باهنر فعال است و قرار است این دو داروخانه به‌عنوان رفرنس یا مرجع فعالیت کنند».

انتهای خبر/

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *