اولین جشنواره ملی گندم و نان در سرآسیاب روستای میجان از بخش جبالبارز جیرفت توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار “جیرفت من” صبح امروز احمد احمدپور در اولین جشنواره ملی گندم و نان که در روستای میجان جیرفت برگزار شد، گفت: میزان تولید گندم سال زراعی گذشته نسبت به سال ماقبل در جنوب کرمان، ۲ برابر شده است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برگزاری جشنواره ملی گیاهان دارویی طی ۲ هفته آینده خبر داد که در بخش جبالبارز شمالی برگزار خواهد شد و افزود: هدف از برگزاری جشنواره‌ها معرفی ظرفیت‌ها و چالش و همچنین ترویج خرده فرهنگ‌های محلی و بومی است.

احمدپور ۹۸ درصد فعالیت در بخش کشاورزی را توسط خصوصی دانست و بیان کرد: هیچ هدفی بدون مشارکت مردم، محقق نخواهد شد و بدون همکاری مردم نمی ‌وانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی تولید گندم در سال زراعی گذشته را ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جدید مشابه سال قبل در تولید گندم پیشگام باشیم و سهم خود را در تامین امنیت غذایی ادا کنیم.

لازم به ذکر است که اولین جشنواره ملی گندم و نان با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مرکز ترویج کشاورزی رضوان و به میزبانی دهستان رضوان از توابع شهرستان جیرفت با پخت ۱۵ نوع نان محلی و اجرای موسیقی محلی برگزار شد که مورد استقبال چشمگیر مردم قرار گرفت.

https://youtu.be/rZrAtEP5WcY?si=icrT7ufHyyoQDUgP

https://youtu.be/rZrAtEP5WcY?si=icrT7ufHyyoQDUgP

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *