قطع درختان صنوبر شهر درب بهشت ساردوئیه

به گزارش «جیرفت من» درپی انتشار اخباری از واکنش‌های رسانه‌ای، فعالان اجتماعی و مردم بخش ساردوئیه در مورد قطع درختان صنوبر شهر درب‌بهشت توسط پیمانکار بخش خصوصی، روابط عمومی شهرداری این شهر، با ارسال متن ذیل برای پایگاه خبری «جیرفت من» نسبت به پاسخ‌گویی به افکار عمومی اقدام کرده که در آن می‌خوانیم؛

بسم الله الرحمن الرحیم ما همیشه قدردان مردم ولایت‌مدار و سخت‌کوش درب‌بهشت بوده‌ایم و افتخارمان خدمت به مردم فهیم و بصیر دیارمان در راستای فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای عزیز و دولت مردمی و خدمتگزار است.

اما در رابطه با خبر ناقص  و دور از انصاف و مغرضانه منتشر شده در فضای مجازی توسط عده‌ای درخصوص قطع تعدادی از درختان سطح شهر و در جهت احترام به احساسات شما مردم عزیز مواردی را به شرح ذیل اعلام می داریم.

۱- با توجه به فرسودگی و خطر آفرینی بخشی از درختان که با وزش باد و طوفان سقوط نموده و منجر به خسارت به انسانها، مغازه‌ها، شبکه برق، خودروها و… می‌گردد و بنابه درخواست تعدادی از شهروندان، قطع درختان معیوب و خطر آفرین در دستور کار قرار گرفت (تاکید می‌شود در تمام شهرهای ایران، حسب ضرورت، شهرداری به اینکار اقدام می‌نماید) کما اینکه چند سال قبل نیز، بخشی از درختان خطر آفرین قطع گردیدند و در آن دوران کسی دایه عزیزتر از مادر نشد و از طرفی قطع آنها  کاملاً صحیح و هیچ تغییر محسوسی در فضای سبز شهری ایجاد نمی‌کند.

لذا این کار باید تدریجی انجام و جایگزینی انجام شود و شهرداری نیز نسبت به جایگزینی آنها اقدام خواهد نمود.

۲- لازم به ذکر است درختان براساس قانون در مالکیت موقوفه امامزاده سلطان سید احمد (ع) و با مشارکت شهرداری نگهداری می شوند و قطع درختان معیوب و خطر آفرین پس از کار کارشناسی و تاییدیه کمیسیون ماده ۷ و تایید کارشناسان مربوطه انجام و مزایده توسط موقوفه امامزاده سلطان سید احمد (ع) در نشریه محلی درج و برنده مزایده که بخش خصوصی می باشد مشخص  و مقرر گردید نسبت به قطع درختان علامت گذاری شده که پوسیدگی درونی آنها محرز و مسلم گردیده بود اقدام نماید و در این خصوص هیچ اقدام غیرقانونی و یا اجحافی به فضای سبز سالم شهری صورت نگرفته است.

۳_با توجه به ضرورت بهسازی فضای سبز، توسط شهرداری به عنوان یک وظیفه تلقی می‌گردد و نمونه آن را در تمام شهرها می‌بینیم و این انجام وظیفه به نوعی صورت گیرد که شهر خالی از فضای سبز نگردد.

لذا پیرامون درختان فرسوده و کهنسال که خطر سقوط آنها با وزش باد و طوفان به روی منازل، مغازه، خودرو، شهروندان می‌رود باید به نوعی تدریجی انجام گردد.

لذا عملیات جایگزین درختان جدید و حذف درختان فرسوده و خطر آفرین به صورت تدریجی با این هدف که فضای سبز قابل مشاهده باشد در همه ادوار سال انجام می‌گیرد.

اما ذکر چند نکته خالی از لطف نیست؛

اولاً: کسانی که بدون تحقیق، مطلب کذب  می‌نویسند یا از واقعیت چیزی ندانسته و منتشر می‌نمایند که دور از شأن و وظیفه ذاتی آنهاست و مطالب خارج از ادب و نزاکت نامبردگان می‌تواند پیگرد قانونی داشته باشد و شهرداری این حق را برای خود محفوظ میدارد.

دوماً: آنچه مسلم است، جان یک انسان از یک درخت فرسوده، مهم‌تر است چون که درخت جایگزین دارد اما انسان خیر.

لذا ضمن اینکه هیچ گونه قصوری متوجه شهرداری نبوده و تمام اقدامات شهرداری وفق مقررات و قوانین و در راستای مسئولیت اجتماعی شهرداری  که حفظ جان انسانها بوده که سالیانه مبلغ هنگفتی نیز بابت بیمه شهروندی پرداخت می نماید می‌باشد و چه بسا عدم اقدام به موقع شهرداری در قطع درختان فرسوده و جایگزین آنها و احتمال مرگ یک انسان و هرگونه خسارت متوجه شهرداری می‌باشد و آنچه در مجموعه شهرداری انجام می‌گیرد در جهت رفاه حال شهروندان عزیز بوده و از وظایف شهرداری می‌باشد و از مردم شریف همانگونه که تاکنون شهرداری را حمایت نموده خواهانیم با بصیرت خود فرزندان خود را در این مجموعه یاری نمایند.

لذا در راستای خواسته مردم و جلوگیری از حوادث احتمالی عملیات قطع درختان فرسوده متوقف نخواهد شد.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر درب‌بهشت

انتهای خبر/ فاریابی

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *