به گزارش «جیرفت من» وقتی مردی وارد یک زندگی مشترک می‌شود و تعهدات آن را می‌پذیرد، دیگر نمی‌تواند فقط به فکر خودش باشد، زیرا بعضی وقت‌ها مجبور است در باره نیازها و خواسته‌های همسر و خانواده خود فکر کند.

حتی قبل از اینکه به خود بیندیشد. آنچه یک مرد باید در نظر داشته باشد این است که فقط حمایت اقتصادی خانواده و پرورش فرزندان وظیفه یک مرد نیست.

کارشناسان به مردانی که علاقه‌مند به یک زندگی مشترک خوب بوده و دوست دارند عنوان همسر و پدری خوب را به خود اختصاص دهند، رعایت نکات زیر را توصیه کرده‌اند؛

وقتی همسرتان در کنار شما می‌نشیند و شروع به حرف زدن درباره مشکلاتش می‌کند، لازم نیست بلافاصله راه‌حلی را به او پیشنهاد کنید.

او فقط می‌خواهد شما به او توجه داشته و او را همراهی کنید. با توجه کردن به حرف‌های او می‌توانید بذر صمیمیت را در قلب‌اش بکارید.

به یاد داشته باشید هنگام طرح مشکلات، توسط همسرتان، هرگز راه حل ارایه ندهید.

روابط زوج‌ها همیشه عاشقانه و هوای زندگی دائم آفتابی نیست. روز‌هایی هم در زندگی هر زوجی وجود دارد که آسمانش را ابرهای سوءتفاهم یا اختلاف‌نظر تیره می‌کند و کار به مشاجره می‌رسد.

حتی در زندگی موفق‌‌ترین زوج‌ها هم مواردی از اختلاف‌نظر وجود دارد، اما تفاوت‌شان با باقی زوج‌ها این است که آنها می‌توانند بحث‌هایشان را به گونه‌ای هدایت کنند که تبدیل به دعوا نشود.

بقلم: محمدرضا سالاری – پژوهشگر علوم اجتماعی

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *