با حضور رئیس زندان جیرفت، مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان، رئیس نمایندگی شهرک‌های صنعتی جنوب کرمان، معاونت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مشاور مدیر عامل شرکت کشت و صنعت، رئیس اتاق اصناف، مربیان میراث فرهنگی شهرستان و تعدادی از کارآفرینان، مسئول زندانیان رأی باز و مسئول اشتغال زندان جیرفت اولین جلسه هم‌اندیشی گروه کارآفرینی جنوب استان با محوریت اشتغال زندانیان زندان جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «جیرفت من» به نقل از روابط عمومی زندان جیرفت، در راستای اجرای سومین بند از اولویت های پنجگانه سازمان زندان‌ها، توانمندسازی شغلی و فراهم نمودن زمینه ایجاد اشتغال پایدار و تولیدمحور زندانیان رأی باز و با حضور محمد رضا شریفی رئیس زندان جیرفت، برخوری مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان استان، مالکی رئیس نمایندگی شهرک های صنعتی جنوب کرمان، میرکهنوج معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، کوهستانی مشاور مدیر عامل شرکت کشت و صنعت جیرفت در امور باغبانی، شریفی رئیس اتاق اصناف شهرستان، خانم‌ها فرخی و مجاز از مربیان میراث فرهنگی شهرستان، تیرگر و کمالی از کارآفرینان جنوب کرمان، روشان مسئول زندانیان رأی باز و مشایخی مسئول واحد اشتغال زندان جیرفت، اولین جلسه هم‌اندیشی گروه کارآفرینی جنوب استان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، شریفی رئیس زندان جیرفت ضمن خوشامدگویی به حضار، با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال زندانیان، هدف از تشکیل این جلسه را تبادل نظر در خصوص فراهم نمودن زمینه ایجاد اشتغال پایدار و تولید محور زندانیان رأی باز عنوان کرد.

رئیس زندان جیرفت تصریح کرد: کارآفرینانی که زمینه اشتغال زندانیان را فراهم کنند از معافیت مالیاتی و بیمه‌ای برخوردار و به آنان وام کارآفرینی پرداخت می‌شود.

در ادامه برخوری مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان با اشاره به اقلیم و جغرافیای طبیعی، سطح زیرکشت و تولید محصولات کشاورزی، معادن و ظرفیت بالای گردشگری، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال زندانیان در سطح جنوب کرمان، اظهار داشت: صاحبان مشاغل و کارآفرینانی که جهت تولید محصول و ایجاد اشتغال پایدار زندانیان با ما همکاری نمایند فضاهای کارگاهی موجود را در اختیار آنان قرار می دهیم.

برخوری افزود: ما خلق شده ایم که اثرگذار باشیم و باید برای شهرمان به خصوص این اقشار آسیب‌پذیر دغدغه داشته و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، به مسئولیت اجتماعی خود عمل نماییم.

رئیس بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان، خاطرنشان کرد: با همفکری و ارائه نظرات و پیشنهادات حاضران در جلسه و تدوین یک برنامه راهبردی با اهداف مشترک تا پایان سال جاری زمینه اشتغال حداقل ۵٠ درصد از زندانیان رأی باز فراهم گردد.

در ادامه حاضرین در جلسه در خصوص راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار زندانیان تبادل نظر و پیشنهادات خود را بیان کردند و مقرر گردید جلسات تخصصی با اتحادیه های صنفی و کشاورزان پیشرو برگزار گردد.

شایان ذکر است در پایان جلسه، کوهستانی مشاور شرکت کشت و صنعت جیرفت در امور باغبانی و مالکی رئیس نمایندگی شهرک های صنعتی جنوب کرمان در خصوص اشتغال به کار تعداد قابل توجهی از زندانیان رأی باز قول مساعد دادند.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *