شنیده ایم در پی انتشار خبری مبنی بر حقوق نجومی اعضای هیات مولد و همکاران آنها که درفضای مجازی به طور گسترده منتشر شده بود خاندوزی وزیر اقتصاد واکنش نشان داده وگفته است از دستگاه قضایی انتظار داریم در ارتباط با ادعای نادرست مطرح شده مبنی بر دریافت دستمزد توسط هیات ۷نفره مولدسازی ورود کند و نتیجه بررسی خود را فورا به افکار عمومی اعلام کند.

شنیده ها حاکی است چندی قبل حسین انتظامی در توییتی، دستمزد ۵۴٠٠ میلیارد تومانی هیات ٧ نفره مولد سازی و همکاران آنها و موضوع معافیت ابدی آنها از تعقیب قضایی را بسیار تکان دهنده توصیف کرده بود.

همچنین از احمد توکلی نیز نقل شده بود که از حق الزحمه چند هزار میلیاردی برای هیات ۷ نفره مولدسازی انتقاد کرده و نوشته است: شگفت‌آور آنکه مصوبه، برای زحمات طاقت فرسایی که در پایمال کردن اصول قانون اساسی، سلب حقوق اساسی ملت و بی‌اعتنایی به مقامات و نهادهای کشور و شکایت از همه منتقدان خود، برای خود دستخوشی در نظر می‌گیرند.

مصوبه‌ این حق الزحمه را تا ۵ درصد از منابع حاصل از زمین فروشی تعیین کرده است.

او افزوده است: مثلاً امسال که طبق قانون بودجه قرار است ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از زمین فروشی حاصل شود، هیات می‌تواند برای خود و امربران خود تا ۵۴۰۰ میلیارد تومان حق ­الزحمه تعیین کند! فرض را بر این می‌گذاریم که روئین­تنان، مدیران ضعیف‌نواز هستند و ۹۰ درصد این حق الزحمه را به امربران می‌دهند و خود فقط ۱۰ درصد آن را می‌گیرند. در این صورت؛ به هر یک از ۷ صاحب‌منصب عضو هیات برای، ۲۴ جلسه در کل سال ۱۴۰۲، مبلغ ۸ میلیارد تومان حق ­الزحمه می‌دهند!! به نظر شما اندکی زیاد نیست؟!

اینکه سرانجام طرح این ادعا و سپس واکنش و تکذیب وزیر اقتصاد و درخواست ورود دستگاه قضا به موضوع به کجا ختم خواهد شد بی شک با شفاف سازی و روشنگری مراجع ذی ربط واقعیت بر ملا خواهد شد تا سیه روی شود هر که در او غِش باشد.

گفتنی است اعضای هیات شامل معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بودجه و برنامه، یک نماینده از طرف رئیس مجلس و یک نماینده از طرف رئیس قوه قضائیه می باشد که گفته می شود نسبت به تصمیمات خود در فروش اموال مازاد دولت از هر گونه تعقیب و پیگرد قضایی مصون هستند.

به نظر می رسد انتساب چنین اتهام و شائبه ای در خصوص جمعی که اهل ثقه بوده به نوعی شالوده تصمیم گیری کشور محسوب می شوند امری غیر ممکن باشد.

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *