به گزارش سرویس اجتماعی جیرفت من به نقل از خبرگزاری ایرنا” حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان روز چهارشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری جیرفت اظهار کرد: نسل کشی های مختلفی در طول تاریخ داشتیم اما در مقابل دوربین های بین المللی نبوده و معمولا در خفا جنایت رخ داده یا مسولیت آن را برعهده نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: صهیونیست ها یک زندان برای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ایجاد کرده‌اند و جنایاتی برای آنها اتفاق می افتد که تاریخ نمونه آن را ندیده‌ است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونسیتی محاصره ۱۱ ساله را این روزها تنگ‌تر کرده، حتی رسیدن آب و غذا را دریغ می کند و مسئولیت آن را نیز با وقاحت برعهده می‌گیرد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح یادآور شد: صهیونیست ها عربده می کشند و می گویند فلسطینی ها حق حیات ندارند.

وی تاکید کرد: امروز فلسطینی ها به برکت انقلاب اسلامی بیدار شده‌اند، در مقابل صهیونیست ها می ایستند و حقوق حقه خود را مطالبه می کنند.

حجت الاسلام پورخاقان با بیان اینکه حقوق بشر غرب و صهیونیسم دروغ است ادامه داد: پارسال به بهانه مرگ یک دختر جوان که مقابل دوربین افت فشار پیدا می کند بهانه جویی، به جمهوری اسلامی تهمت زدند و اغتشاش ایجاد کردند اما امروز در مقابل چشم همه جنایت می شود، زنان به شهادت می رسند و به بیمارستانی که طبق کنوانسیون ژنو حمله به آن ممنوع است حمله می کنند.

وی یادآور شد: اسلام به زن عزت و حق مالکیت داده، در حالی که در انگلستان تا ۱۰۰ سال پیش حق مالکیت نداشتند اما اسلام یک هزار و ۵۰۰ سال منادی این امر است.

حجت الاسلام پورخاقان اضافه کرد: امروز زنان را در غزه می کُشند و هیچ کدام از غربی ها آن را محکوم نمی کنند.

وی تاکید کرد: اگر قوای نظامی ما تقویت نشده بود دشمنانی که ما را احاطه کرده‌اند بدتر از غزه بر سر ما می آوردند.

کمبودها پیگیری می شود

حجت الاسلام پورخاقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی دست اندرکاران قضایی جیرفت به ویژه حجم سنگین پرونده ها گفت: کمبود دادیار، بازپرس و دادرس با توجه به حجم پرونده ها را پیگیری می کنم.

وی اضافه کرد: با توجه به تصویب قانون و تایید در شورای نگهبان برای استخدام کارکنان شورای حل اختلاف، با تامین منابع و ساختار لازم تا پایان سال استخدام آنها نهایی می شود.

گزارشی از جنوب کرمان

رییس دادگستری شهرستان جیرفت هم در این دیدار گفت: جنوب کرمان بیش از ۹ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و عمده اشتغال مردم دامداری و کشاورزی و این مهم متکی به آب هلیل رود است.

اصغر ستایی مختاری با بیان اینکه جنوب کرمان دارای ظرفیت های بسیاری است افزود: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و باغی در این منطقه ۲۵۰ هزار هکتار است.

وی با اشاره به کشت های گلخانه ای در جنوب کرمان بیان کرد: در سال زارعی جاری حدود پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این منطقه تولید و ۶۵ هزار تن خرما صادر شده که این مهم بیانگر موقعیت و جایگاه جنوب کرمان در تامین محصولات کشاورزی کشور است.

مختاری اضافه کرد: جنوب کرمان منطقه ای غنی و دارای معادن طلا، مس، تیتانیوم، آهن و کروم است که بسیاری از این معادن فعال نشده اند.

این مسئول قضایی شهرستان جیرفت با بیان اینکه ظرفیت های جنوب کرمان به کار گرفته نشده است، افزود: مردم ماحصل این ظرفیت ها را احساس نمی کنند.

وی نبود صنایع تبدیلی و فعال نبودن برخی معادن را از مشکلات پیش روی اشتغال برشمرد و ادامه داد: آن طور که باید و شاید اشتغال ایجاد نشده و برخی از جوانان به شغل های کاذب قاچاق سوخت و مواد مخدر روی آورده اند.

مختاری با اشاره به سفر رییس جمهور به شهرستان جیرفت گفت: رییس جمهور در این سفر طی اعلام رسمی بیان کرد که جنوب کرمان به استان مستقلی تبدیل خواهد شد و درخواست داریم این مهم به رییس قوه قضاییه نیز رسانده شود.

پیگیری استقلال شورای مبارزه با مواد مخدر جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار جیرفت من به نقل از خبرنگار ایرنا” نماینده ویژه قوه قضاییه و رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور همچنین امروز از پارکینگ خودروهای توقیفی مواد مخدر در جیرفت بازدید کرد و گفت: مناسب سازی فضای این پارکینگ را پیگیری خواهیم کرد

حجت الاسلام پورخاقان گفت: در این بازدید یکی از مشکلات احصا شده نداشتن استقلال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جنوب کرمان است.

وی افزود: در این سفر استقلال شورای مبارزه با مواد مخدر جنوب کرمان را پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم با تحقق این مهم روند برگزاری مزایده خودروهای توقیفی در جنوب انجام شود.

این مسئول قضایی یکی دیگر از مشکلات احصا شده را فضای نامناسب پارکینگ خودروهای توقیفی برشمرد.

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *