ناصر احمدیوسفی در گفتگو با خبرنگار «جیرفت من» ضمن گرامیداشت روز قدس و فرا رسیدن عید فطر گفت: عشایر جنوب کرمان علاوه بر فعالیت دامداری در مناطق ییلاقی به فعالیت های کشاورزی که عمدتاً در بخش باغبانی است نیز مشغول هستند و متاسفانه نبود زیرساخت های لازم برای انتقال امکانات مورد نیاز جهت رشد تولید در مناطق ییلاقی عشایر، باعث شده تولیدات عشایر در حوزه باغداری از بین برود.

مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان عنوان کرد: فراهم کردن شرایط تولید از وظایف مهم دستگاه های مختلف است و یکی از عمده ترین مشکلات حوزه عشایر در مناطق ییلاقی، نبود راه مناسب برای حمل و نقل تولیدات کشاورزی عشایر است. نوعا به همین دلیل محصولات کشاورزی عشایر در این مناطق که ارزش اقتصادی خوبی هم دارند از بین می رود.

ناصر احمدیوسفی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی عضو شورای عشایر استان، بخشی از این مشکلات و چالش هایی که مانع رشد تولید در حوزه اقتصاد عشایر وجود دارد را مرتفع نماییم.

وی بیان داشت: عشایر همیشه با رویکرد تولید محصول ارگانیک به فعالیت خود ادامه داده و آنچه در حوزه غذایی تولید می کنند از سلامت کامل برخوردار است.

مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان افزود: رشد تولید، بدون حمایت و پشتیبانی از تولید کنندگان و با نگاه تحول در حوزه اقتصادی، رقم نخواهد خورد.

احمدیوسفی عنوان کرد: عشایر بهترین الگوی اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید می باشند و باید از این ظرفیت در مسیر رشد تولید، که منجر به تولید شغل هم خواهد شد، بهره گیری کرد.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *