رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت قریب به ۲۰۰ هزار تن سیب زمینی طرح استمرار در منطقه جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس کشاورزی «جیرفت من» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، احمد احمدپور گفت: برابر ارزیابی‌های انجام گرفته، پیش‌بینی می‌شود از سطح ۶ هزار و ۱۲۱ هکتار سیب‌زمینی طرح استمرار در جنوب کرمان، بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازاهای هدف شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان افزود: در راستای برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش و ساماندهی تولید محصولات اساسی در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در جنوب کرمان، برای تولید سیب‌زمینی طرح استمرار، سطحی معادل ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار و پیش‌بینی تولید ۱۵۴ هزار تن هدف گذاری شده است.

احمد احمدپور بیان کرد: برابر پیگیری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سازمان جهاد کشاورزی و تلاش کشاورزان جنوب کرمان، عملیات اجرایی کاشت در سطحی معادل ۶ هزار و ۱۲۱ هکتار محقق و مطابق تقویم زراعی، عملیات کاشت از بیستم شهریور ماه لغایت پایان مهرماه ۱۴۰۲ انجام شده است.

وی اظهار کرد: با عنایت به تلاش کشاورزان در رعایت عملیات به‌زراعی از جمله اجرای ۹۵ درصدی آبیاری تحت فشار تیپ، استفاده از بذر سالم و استاندارد، تغذیه متعادل کودهای ماکرو، کود آبیاری و تغذیه تکمیلی، کنترل تلفیقی آفات و امراض، عدم وقوع تنش افت دما و سرمازدگی، مزارع از نظر کمیت و کیفیت تولید بسیار مطلوب می‌باشند.

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت محصول سیب‌زمینی طرح استمرار در منطقه جنوب کرمان افزود: عملیات برداشت و عرضه این محصول از دی‌ماه شروع و تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به تدریج بر اساس تاریخ کاشت ادامه دارد.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + نه =