به گزارش خبرگزاری سایت خبری جیرفت من ناصر احمدیوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح قراردادی تولید گوشت قرمز در راستای تحقق شعار سال خواهد بود تا به ازای هر راس دام عشایر، میزان ۱۸۰ کیلوگرم جو با کیفیت درجه یک با قیمت پایین تر از نرخ بازار و با نرخ دولتی به عشایر تحویل شود.

وی تاکید کرد: این میزان نهاده با سررسید ۱۲۰ روزه اما مشروط به انعقاد قرارداد با شبکه تعاونی های عشایر تحویل می شود.

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان با بیان اینکه این طرح در راستای حمایت از تولید خواهد بود ادامه داد: عشایر با مراجعه به شرکت های تعاونی عشایری برای تنظیم قرارداد و ارائه تضامین مرتبط، نهاده دام را تحویل می گیرند و پس از چهار ماه هزینه آن را پرداخت می کنند یا در قبال نهاده دریافتی، گوشت قرمز تحویل شرکت پشتیبانی امور دام استان خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه این طرح طبق برنامه وزارت جهادکشاورزی و سازمان امور عشایر ایران اجرا می‌شود بیان کرد: اتحادیه شرکت های تعاونی عشایری جنوب کرمان به عنوان متولی تامین نهاده با مشارکت شرکت پشتیبانی امور دام فعالیت می کنند.

احمدیوسفی یادآور شد: این طرح حمایتی دولت برای عشایر است تا در شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی ها، مشکلات تولید گوشت قرمز عشایر کاهش یابد.

عشایر جنوب کرمان شامل ۱۷ هزار و ۳۲ خانوار و بیش از ۶۹ هزار نفر جمعیت هستند که بیش از ۶۰ درصد دام سبک و ۱۵ درصد دام سنگین این منطقه را در اختیار دارند و ۳۲ درصد گوشت قرمز این محدوده را تولید و سالانه بیش از ٢ هزار و ٩٠٠ تن انواع گیاهان دارویی را از سطح بیش از سه هزار و ۵٠٠ هکتار مراتع و مزارع برداشت و به بازار عرضه می‌کنند.

انتهای/خبر

توسط ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =