امام جمعه جیرفت گفت: رعایت تقوای الهی، نتیجه ماه رمضان است و عیدی واقعی، فرج امام زمان (عج) است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی «جیرفت من» صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلی جیرفت، ضمن تبریک عید فطر و توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: نتیجه و پیام ماه مبارک رمضان، تقوای الهی و اطاعت از خداوند متعال است.

امام جمعه جیرفت افزود: بایستی تقوای الهی را حفظ کنیم تا در امتحان‌های الهی از تقوا و معنویت استفاده کنیم و از خداوند متعال خواهانیم که عیدی را فرج امام زمان (عج) قرار دهد.

حجت‌الاسلام تارم با اشاره به سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به شهرستان جیرفت، خاطرنشان کرد: ایشان در آن دیدار، مطالبه ارتقاء سطح فرهنگ مردم جیرفت را مطرح کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مطالبه رهبری برای ارتقاء سطح فرهنگ مردم جیرفت، به اندازه‌ای است که این فرهنگ نشأت گرفته از حضور رهبری و علما در جیرفت است.

امام جمعه جیرفت با تاکید بر لزوم افزایش سطح فرهنگ مردم، گفت: فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، جهت جلوگیری از تکرار میزان بالای تلفات انسانی در عید نوروز، ضروری است.

حجت‌الاسلام تارم درخصوص فرهنگ برگزاری جشن‌های عروسی و عزاداری، تصریح کرد: استفاده از سلاح در عروسی‌ها، برای کسی افتخار کسب نمی‌کند بلکه نگهداری سلاح مجاز و غیرمجاز توسط مردم، خطری بالقوه برای برای نظم و امنیت جامعه است.

خطیب نماز عید فطر در جیرفت، ضمن توصیه به جدی گرفتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: بایستی با رعایت حجاب اسلامی، از پدیده شوم بی‌حجابی جلوگیری کرده، زیرا حجاب، خط قرمز اسلام، رهبری و شهدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم اسراف در مراسم‌های عزاداری را گناه معرفی کرد و تاکید کرد: جهت جلوگیری از هزینه‌های اضافی در مراسم‌های عزاداری، همگان فرهنگ پذیرایی با خرما را مرسوم کنند و غذا خوردن در منزل متوفا تا سه روز، کراهت دارد.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =